Glansförsegling av hoj

• Thread starter Thread starter Taz
  • Start date Start date

Taz

En Värmlandspôjk han kan
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce
Är det några som är sugna?

Jag har gjort det, Robban har gjort det, Daniel har gjort det.... n'Lasse är sugen på att köpa en som redan är glansförseglad.

Är det så att ni har lite smårevor i lacken, färgen börjar se lite matt ut då är det rätt sak. Smårevor kan faktiskt poleras bort, värmas ihop. Hojen blir dessutom mer lättvättad.

Hör av er till mig så fixar jag bra priser samt ordnar tid. Jag vet att det finns en Blackbird och en R1:a där ute som är intresserade.

Priserna varierar med kåpmängd.
En Blackbird landar runt en tusing och en Sv650 på ca 600 pistoler.

//D

Jag har ju en Blackbird :cool: som skulle behöva få sig en omgång!
Har dom möjlighet att bättra en eller annan mindre lackskada också :(
Då skulle jag bli :)
Det här får vi diskutera vidare :tummenupp

Upps det var visst fel person inloggad :rodnar
Det är ju jag som äger Blackbirden och troligen jag som får betala kalaset, men för övrigt så instämmer jag med vad jag tidigare skrev med annan inloggning :D

Vägen till rörken och andra vägar med löst grus är ju inget vidare för lacken :(
Men hojen är till för att köras men lite puts skadar inte :squid

Puts och studs...

xxblackbird skrev:
Upps det var visst fel person inloggad :rodnar
Det är ju jag som äger Blackbirden och troligen jag som får betala kalaset, men för övrigt så instämmer jag med vad jag tidigare skrev med annan inloggning :D

Vägen till rörken och andra vägar med löst grus är ju inget vidare för lacken :(
Men hojen är till för att köras men lite puts skadar inte :squid

Det fixar de säkerligen, haken är bara att de behöver färgkod för en riktig lack, alternativt så åker du till Lelles och får ett färgstift/lackpenna/bättringsfärg och fixar det själv (eller låter glansgrabbarna göra det). Sen är det bara att hojta till när du vill få den tokpolerad och ögonbedövande vacker.

//D

Re: Puts och studs...

Taz skrev:
Det fixar de säkerligen, haken är bara att de behöver färgkod för en riktig lack, alternativt så åker du till Lelles och får ett färgstift/lackpenna/bättringsfärg och fixar det själv (eller låter glansgrabbarna göra det). Sen är det bara att hojta till när du vill få den tokpolerad och ögonbedövande vacker.

//D

Vadå??
Jag har en kompis som undrar, om de även kan laga och lacka en skrapad hoj :rolleyes:

Dessvärre

Det är bara polering och glansförsegling de sysslar med. Småsaker kan de naturligtvis lägga i med stift eller pensel, men det gör man ju själv lika bra.

//D

Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...