Glödande hett.. Kör så de ryker..

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
http://www.jesper.nu/jtube/Motor/43215-Het_Motorcykel/

Kan detta verkligen stämma`? Alltså borde inte motorn typ skära eller överhettas? Killen har ju verkligen ingen som helst tanke på att få motorn att kylas... Eller så är det helt enkelt en SUZUKI :yoparty

PS: La in den här eftersom jag tolka "filmer & bilder" som eget material. Passar den bättre i annan forum-del så flytta gärna.

Edit: Lägger till ytterligare en totalt iq-befriad idiot
http://www.jesper.nu/jtube/Motor/40881-Kra_med_kvaddad_bil_p_motorvg/

Last edited:
WTF!? :confused:

I sekvensen där det är mörkt ser det ju fan ut som en gasbrännare (heter det så?) ju??:brinnerup

Edit: Gött störd han i bilen va, måste vara grym styrförmåga och väghållning:tummenupp:näsblod

Last edited:
Skit enkelt att få ett avgasystem att glöda utan att sabba motorn. Det två enklaste är
ett) sätt en extra spridare i grenröret. (dvs dumpa soppa direkt in i avgasystemet)
två) mappa så att motorn går så jävla fett det bara går. Motorn tappar iofs pulver, men va fan du gör fina avgas knallar o har ett glödande avgasystem som sprutar eld :P

Icke imponerad alls.

O de som kör bilen ... sicka jävla miffon

Förmodligen någon form av extern värmekälla kopplat i avgaset. Tvekar att du får en hoj att skjuta ut 20-50cm långa blå lågor även med t.ex. spridare i avgasröret.

Ni har aldrig varit på Bomber Weekend va...?
Det är bara att varva bettan lite. :yoparty
Flertal hojar som såg ut så där därborta. Även vanligt på tyska fighterträffar.

Sen i det här fallet så har han ju ett kort metall slip-on som glöder lite samt att den går lite fett. Behövs inga extra spridare eller dylikt för att göra så där. Det är bara varvstoppet i några minuter och det löser sig själv.

En varm HD:
[YOUTUBE-ID]1NN5jbvZAFc[/YOUTUBE-ID]

Aprilia SXV 550:
[YOUTUBE-ID]W8bBuQ6fHP0[/YOUTUBE-ID]

En till HD på tomgångsvarv:
[YOUTUBE-ID]9h0BZ_CTotM[/YOUTUBE-ID]

Och sedan Bomber Weekend:
[YOUTUBE-ID]8N0KdmtH8lo[/YOUTUBE-ID]

Ni har aldrig varit på Bomber Weekend va...?
Det är bara att varva bettan lite. :yoparty
Flertal hojar som såg ut så där därborta. Även vanligt på tyska fighterträffar.

Sen i det här fallet så har han ju ett kort metall slip-on som glöder lite samt att den går lite fett. Behövs inga extra spridare eller dylikt för att göra så där. Det är bara varvstoppet i några minuter och det löser sig själv.

Sant, var några på Deltaträffen som plågade sina hojar rätt ordentligt hela helgen.

Däremot så tycker jag ju att det borde vara grenrören (som på HD:n) som glöder, inte ljuddämparen / avgasrörstippen. Kan ju ha fel dock. :död

Glödande grenrör/avgasrör är lätt fixat med för lågt ställd tändning

Sant, var några på Deltaträffen som plågade sina hojar rätt ordentligt hela helgen.

Däremot så tycker jag ju att det borde vara grenrören (som på HD:n) som glöder, inte ljuddämparen / avgasrörstippen. Kan ju ha fel dock. :död

Flödet av avgaserna kanske stryps vid slutburken (egentligen vill jag inte kalla det slutburk då det inte är mycket till burk..)

det mest imponerande är väl ändå att det ser ut som en luftkyld gammelGixxer som plågas.
De är väl ungefär som en Volvo B20, de knallar och går tills man rent fysiskt slår ihjäl den.

Varvstoppet klipper in och stänger av tändningen till vissa cylindrar men dom pumpar ju fortfarande ut soppa i grenröret som antänds. Vill man ha ett glödande grenrör så rekomenderar jag att ni slänger i mindre munstycken. Då kommer det glöda helvete.

hur tänkte dom i bilen?

"Bilen driver på bakhjulen så vi kan ändå fortsätta vår raggarrunda"

"Bilen är en Merca, dom är byggda för sånt här"

"Fan va häftigt med lite extra ljuseffekter när vi dra omkring"

"Nu tror alla att vi precis kört på en spikmatta så snuten är efter oss" :tungan

Senast jag såg något liknande var på MCE´s årsfest för ett par år sedan...
Man försökte ta död på en Honda CBR1000F

Flödet av avgaserna kanske stryps vid slutburken (egentligen vill jag inte kalla det slutburk då det inte är mycket till burk..)

det mest imponerande är väl ändå att det ser ut som en luftkyld gammelGixxer som plågas.
De är väl ungefär som en Volvo B20, de knallar och går tills man rent fysiskt slår ihjäl den.

Jag tror att det är oförbränt bränsle från varvstoppen som får syre nog att brinna först när det kommer nära mynningen. Jag vet att man vid tex lambdamätning vid bänkning måste in i avgasröret minst en halvmeter, ty annars får man felaktigt mätresultat just pga att syre från mynningen faktiskt dras in så långt pga backpulserna. Och detta alltså när motorn drar för fullt i bänken

Jag tror att det är oförbränt bränsle från varvstoppen som får syre nog att brinna först när det kommer nära mynningen. Jag vet att man vid tex lambdamätning vid bänkning måste in i avgasröret minst en halvmeter, ty annars får man felaktigt mätresultat just pga att syre från mynningen faktiskt dras in så långt pga backpulserna. Och detta alltså när motorn drar för fullt i bänken

Låter logiskt :)

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back