gixxer 750...

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
finns där nån skillnad mellan gixxer 750 R mellan 96-98??
vad jag vet så ändrades ramen 96 o sen fick den väll insprutning 98 eller?? vill ha lite info, skillnader o sånt! :fakta
0-100?? hur e dom att köra?? hur går dom jämfört med dagens 1000 kubikare??försäkringsklass 7 eller?
ja vet... e ett tag tills ja har tungt kk men det skadar väll inte att veta lite om "drömhojjen" :p

Last edited:
AdrenalineRush skrev:
finns där nån skillnad mellan gixxer 750 R mellan 96-98??
vad jag vet så ändrades ramen 96 o sen fick den väll insprutning 98 eller?? vill ha lite info, skillnader o sånt! :fakta
0-100?? hur e dom att köra?? hur går dom jämfört med dagens 1000 kubikare??försäkringsklass 7 eller?
ja vet... e ett tag tills ja har tungt kk men det skadar väll inte att veta lite om "drömhojjen" :p

Äääääälskar min gixxer 750 -96. From som ett lamm att köra under 9-10 000 varv vilket gynnar en nybörjare om man vill ta det lite lugnt. Över 10 000 är det som att få en spark i skitan av gud himself. Tycker den är riktigt go att köra. Har kört runt 70 mil på en dag och det funkade bra. Effekt finns och blir över (116hp på bakhjulet), men ibland önskar man sig mer botten och mellanregister, karaktären är som en tvåtakt nästan, allt kommer på en gång.

Min är försäkrad på mig själv, kör med halvförsäkrat och den är importerad och reggad som 72kW vilket ger 97hp. Det är ändå klass 7 och jag får betala 10700:- halvförsäkring/helår.

Avslutar med en fin bild på min guldvinge.

Bifogat

• 100_0536.jpg
    100_0536.jpg
    94.3 KB · Visningar: 360
men hagge?
No är nått galet...

1. Får ty vara svaken så här sent?
2. Sör ty ostrypt?
3. ÄR den inte ens rekkad strypt?

tu måste vara på kalen? ;)

(uttala med finlandsvensk dialekt)

Re: Re: gixxer 750...

Hagster skrev:
Det är ändå klass 7 och jag får betala 10700:- halvförsäkring/helår.

Vilket bolag då?

Min zxr750 som dessutom är ÄLDRE än din kostar mer i trafikförsäkring för mig, jag, Mavve som är ÄLDRE(och kunnigare) än du, Hagster.
Den är reggad med 80kW min zxr750.

Hmmmmmm :va

750RR

Re: Re: Re: gixxer 750...

NoicE skrev:
men hagge?
No är nått galet...

1. Får ty vara svaken så här sent?
2. Sör ty ostrypt?
3. ÄR den inte ens rekkad strypt?

tu måste vara på kalen? ;)

(uttala med finlandsvensk dialekt)

1. Egentligen inte.
2. hmmmmm....
3. Mjaaaaaaaaaaaaa... :crash

Jag vet inget om detta, det var Mattias som berättade detta när han provkörde den. Jag har bara startat den i garaget några gånger... :rodnar

maverick_750rr skrev:
Vilket bolag då?

Min zxr750 som dessutom är ÄLDRE än din kostar mer i trafikförsäkring för mig, jag, Mavve som är ÄLDRE(och kunnigare) än du, Hagster.
Den är reggad med 80kW min zxr750.

Hmmmmmm :va

750RR

Folksam! Först trodde jag inte att jag hade råd med den men blev posivit överaskad. :)

Re: Re: Re: Re: gixxer 750...

Hagster skrev:
Folksam! Först trodde jag inte att jag hade råd med den men blev posivit överaskad. :)

............ ska fan sätta ihop 950R NU

Re: Re: Re: Re: gixxer 750...

Hagster skrev:

Jag vet inget om detta, det var Mattias som berättade detta när han provkörde den. Jag har bara startat den i garaget några gånger... :rodnar

Så di har bara lyyge?
Om att di har söri denni hoji på bakhjuli?

Detti er altso bedrejgare!

(utala på norsk dialekt)

Re: Re: gixxer 750...

Hagster skrev:
Äääääälskar min gixxer 750 -96. From som ett lamm att köra under 9-10 000 varv vilket gynnar en nybörjare om man vill ta det lite lugnt. Över 10 000 är det som att få en spark i skitan av gud himself. Tycker den är riktigt go att köra. Har kört runt 70 mil på en dag och det funkade bra. Effekt finns och blir över (116hp på bakhjulet), men ibland önskar man sig mer botten och mellanregister, karaktären är som en tvåtakt nästan, allt kommer på en gång.

Min är försäkrad på mig själv, kör med halvförsäkrat och den är importerad och reggad som 72kW vilket ger 97hp. Det är ändå klass 7 och jag får betala 10700:- halvförsäkring/helår.

Avslutar med en fin bild på min guldvinge.

låter juh gött!! :rock

men e de nån som vet om effekten har ändrats med åren, när den fick insprutning o så?

När insprutningen kom ökade effekten till 135 kusar. Sen fick den styrdämpare har jag för mig. Fin fin hoj, har själv haft en, kicken vid 10000 är som redan nämnt underbar....

hur går den jämfört med dagens 1000 kubikare då? ja o 600 osså??

ingen annan som kör/kört Gsx-R 750 som orkar skriva nårra rader om den?? =/

Erfarenheter från 97ans 750 & 600, 03ans 1000.

Mycket trevlig hoj!

Det märks att den har mer effekt än 600an, mer lättsvängd och härligare bromsar (6kolvsok v/s 4kolvsok).

Går väl bra under 9-10, men där vaknar den rejält! Ruggigt trevlig hoj, mycket stabilt chassi, härlig motor och ruggigt bra bromsar. Givetvis har den inte vridet från en 1000, men den e vild så det räcker över 10. Lika lättsvängd som 1000 -03 i princip.

Försäkringen är inte billig, men det lönar sej ju att ringa runt som vi alla vet.

Har inte märkt några problem med 750n alls. Fick ut 127 bakhjulshästar med helsystem och dynojet, KNfilter.

Ja det blir det. Jag skulle nog satsa på en fzr istället, har iofs inte kört dom men enligt vad jag hört har fzr bekvämare körställning och bättre låg/mellanregister.

AdrenalineRush skrev:
blir det "Powerwheelies" i de första växlarna?? =)

Jajjemän, det har hänt om man säger så... :D
cRoC skrev:
Ja det blir det. Jag skulle nog satsa på en fzr istället, har iofs inte kört dom men enligt vad jag hört har fzr bekvämare körställning och bättre låg/mellanregister.

Beror väl på vad man ska använda hojen till... SRADn kör nog ifrån FZRen lite här och var. Sen är det väl upp till var och en om man vill köra touring till Italien eller snabbt på favoritvägen.

:hej

Har en gixxer 750 -98 med inspr. min börjar detta hända lita i, vid ca: 7.000 varv eller lita mer, håller med att det kunde vara lita bättre i mellan registret, de var allt för nu, Ha De! :tummenupp

Har en lite nyare modell men kan inte annat säga än att jag är stört nöjd. Powerwheelies kommer på lägre växlar, och lätt att få upp den också, Går bra som fan inga probs att hänga med literhojar med sina 141hästar. Jag som är 178cm tycker jag sitter bra på den och gumman sitter bra på bakpå hon är 155cm. :tummenupp

Bifogat

• gsx-r.jpg
    gsx-r.jpg
    116.8 KB · Visningar: 159
låter juh bra dehär! =)
jag vill inte ha en fzr 600, gixxer 750 äter dom levande! =P

GSXR 750 -96

Har nyligen köpt en 750 -96, trivs bra med den.

Jag hade ju ett 8-års uppehåll och tyckte att både -96:an och -99:an som jag provade hade fett med drag. Eftersom jag tog det lugnare när jag provkörde så märkte jag inte mycket skillnad mellan de två i drag. Det skiljer bara 5-6 hästar, tror jag.

Jag valde -96:an för det kändes som om gasen var mer förlåtande, inte så kliniskt exakt som -99:an med insprutning var.

- Inget drag under 5.000 rpm
- Vibrerar en del
-Sitter väl inte kungligt (ingen touringhoj)
-lite vinglig i stadstrafik

+Axar som ett skållat troll, med en bra knuff på topp
+Underbar styrning på landsväg, man bara tänker att man ska svänga, så har man gjort det.

/Dr B.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...