Gixxer 750-02 ombyggnad.. tips till mig

Robban h

Adrenalinjunkie
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
GSXR 750
Hej vänner..

Har köpt mig en gixxer 750 från 02..

Går bra men är ful bakifrån.. :va Tänkte förgylla min vinter med lite epoxy genom att bygga en undertail i kolfiber. Gillar inte riktigt dom med två runda lampor a´la corvette från 70 talet som finns en del av på ebay. Mer slimmat, lite modernt..

Nån som har tips, inspiration ??????

Kika mitt garage för att se hur min undertail ser ut, kanske nåt åt det hållet du söker?

Jaa.. snyggt!, lite mer rent.

Är det ett hemma bygge eller är det en köpt undertail
Undertailen är köpt på ebay, där jag även köpte ett passande bakljus. Sen fick jag lackera och forma den själv då det inte var världens bästa passform. Men till slut blev det riktigt bra!

Man gör 954-modden. Läs mer på www.gixxer.com.

Har själv gjort den och kan säga att det är enkelt och förhöjer verkligen utseendet. Vad består den då i? Jo, man tar helt enkelt ett bakljus från en CBR954 och stoppar in i originalhålet. Funkar faktiskt mycket bra och ser bra ut direkt. Vill man kan man även kapa till en undertail för att ansluta lite snyggar än originalet. Köpte en mycket billig race-variant utan hål för bakljus och kapade i. Totalt pris inklusive bakljus från E-bay: 800:-

Bild på resultatet tack?

Man gör 954-modden. Läs mer på www.gixxer.com.

Har själv gjort den och kan säga att det är enkelt och förhöjer verkligen utseendet. Vad består den då i? Jo, man tar helt enkelt ett bakljus från en CBR954 och stoppar in i originalhålet. Funkar faktiskt mycket bra och ser bra ut direkt. Vill man kan man även kapa till en undertail för att ansluta lite snyggar än originalet. Köpte en mycket billig race-variant utan hål för bakljus och kapade i. Totalt pris inklusive bakljus från E-bay: 800:-

inte min egen, men såhär blir det:

n64800007_30897923_1344.jpg

Gillade den sk 954 modden.. :tummenupp

Blir lite mer slimmat. Ska fara ut till Ebay o kolla... har böjat rota med att göra en i kolfiber.. Blir nog lite meck o kostar nog lite men vi får se, nåt ska man ju göra under vintern oxå :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT