Gixxer 1000-02

kawaman73

Jovisst...
Gick med
9 May 2006
Hoj
2007 Gsxr1000
Har en fråga angående stp sensorn på min gixxer 1000.

E det farligt att köra med hojen även att sensorn e paj, det kanske ställer till ännu mer problem? Jag har kört lite med den o det verkar som det skulle funka även om den inte gick rent på höga varv:confused:

Köpes: stp-sensor till gixxer1000-02:Bugar

kawaman73 skrev:
2359462 Har en fråga angående stp sensorn på min gixxer 1000.

E det farligt att köra med hojen även att sensorn e paj, det kanske ställer till ännu mer problem? Jag har kört lite med den o det verkar som det skulle funka även om den inte gick rent på höga varv:confused:

Köpes: stp-sensor till gixxer1000-02:Bugar

Borde vara TPS-sensorn du menar och är det den så lossar du bara den och sprutar i lite olja. Rucka den fram och tillbaka några gånger och sätt tillbaka den. Borde fungera, det gjorde på min.

Olja nu rätt kontakt så du inte pillar på STPS-givaren.

Bilder på länken, välj TPS i menyn till vänster

http://www.81x.com/bugman/gixxermods

Är du osäker så svara i tråden så kan jag förklara mer utförligt. Hela arbetet tog mig ca 30 min och sparade en jävla massa pengar. Bor du i närheten av Malmö så kan jag hjälpa dig om du vill.

Last edited:
ilstallione skrev:
2359584 Borde vara TPS-sensorn du menar och är det den så lossar du bara den och sprutar i lite olja. Rucka den fram och tillbaka några gånger och sätt tillbaka den. Borde fungera, det gjorde på min.

Olja nu rätt kontakt så du inte pillar på STPS-givaren.

Bilder på länken, välj TPS i menyn till vänster

http://www.81x.com/bugman/gixxermods

Är du osäker så svara i tråden så kan jag förklara mer utförligt. Hela arbetet tog mig ca 30 min och sparade en jävla massa pengar. Bor du i närheten av Malmö så kan jag hjälpa dig om du vill.
Jag får fram felmeddelande C29 och det e väl stps-givaren? Jag har provat att spruta i teflonspray men dom går ju inte trögt eller så, men vad e d för olja du menar i så fall? Man vill ju gärna spara pengar om d nu e möjligt när man har hoj:D

kawaman73 skrev:
2359681 Jag får fram felmeddelande C29 och det e väl stps-givaren? Jag har provat att spruta i teflonspray men dom går ju inte trögt eller så, men vad e d för olja du menar i så fall? Man vill ju gärna spara pengar om d nu e möjligt när man har hoj:D
OM du ny lyckas få in nånting i givaren så ska det vara 5-56 ,annat fuktdrivande eller elektronikrengöring och inget annat, det är ju bara en simpel pot så kanske det har kommit in damm i den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT