Givaren till varmätaren?

Mr Strider

Medlem
Gick med
27 Nov 2006
Hoj
Daytona 650, Suzuki GSXR 600 Corona Edition...
Har köpt ny varvmätare till hojen men kan inte få den att funka, sitter två kablar som går ut från varvmätaren som jag kopplat in men det sticker ut en järncylinder från varmätaren, vad är den till för? Ser ut som man ska skruva in nåt i den. :confused:

Bifogat

• omgjord.JPG
    omgjord.JPG
    40.4 KB · Visningar: 60
Har köpt ny varvmätare till hojen men kan inte få den att funka, sitter två kablar som går ut från varvmätaren som jag kopplat in men det sticker ut en järncylinder från varmätaren, vad är den till för? Ser ut som man ska skruva in nåt i den. :confused:

Är inte sladdana till för belysning?` Cylindern ska du koppla varvräknar vajern i:gnissla

Där ska wiren in sirru,de e ju en mekanisk varvräknare.
( för det va väl det du menade,och inte hastighetsmätare ? )

Det finns ingen varvräknar vajer att koppla in de enda kablarna som finns är två stycken som går ihop med dem på varvmätaren och en annan med platt vit kontakt och två lampor. Är det här givaren?

Bifogat

• dsds.JPG
    dsds.JPG
    19.7 KB · Visningar: 53
Det finns ingen varvräknar vajer att koppla in de enda kablarna som finns är två stycken som går ihop med dem på varvmätaren och en annan med platt vit kontakt och två lampor. Är det här givaren?
Om det är den nya varvräknaren du har på första bilden så har du köpt en mekanisk som ska drivas med vajer. Den gamla är elektronisk om det inte finns vajer till den. Så det verkar som du köpt fel modell.

sätt 12 V på sladdarna och se om mätaren tänds. I övrigt ÄR det en mätare för mekanisk drift

Kan du lägga upp en bild på den andra sidan utav ??mätaren/räknaren.
Jag tycker det där ser ut som en hastighetsmätare & inte en varvräknare.

Nej det är orginalmätare så det ska inte vara fel modell :confused:

I sådana fall ska det ha suttit en wire i gamla mätaren. Anslut denna till nya (ser ut ungefär som hastighetsmätarwiren gör om du inte har elektronisk dito).

På min gamla gsx400 från tidiga 80-talet hade jag varvräknarwire och den anslöts högt upp på motornsframsida, tror att det var från toppen men din är väl 2takt så då lär den tas någon annanstans.

Har inte stött på konstruktionen från något från 90 eller 2000-tal... och med beskrivningen av den gamla anslutningen så verkar det som att du har köpt fel mätare.

Det är en Aprilia rs 125 -02 så den är inte så gammal, någon annan med en rs som vet hur det ska vara?

Tror inte att man använder wiremätare till en 02.
Min hoj från stenåldern, 1980 har wire.....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman