Gilera Runner 180 blödrar när man kör sakta

smicke

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
1999, Gilera Runner 180 FXR
Hej har ett problem till med min Gilera Runner 180 FXR. När jag kör under 60km/h så blödrar den en hel del. Fort jag gasar för svinner det och går som den ska i höga farter. Alla Runner kanske är sånna? Har inte testat någon mera än min egen. tänkte om det kunde vara luft skruven eller nått.

Mvh smicke

Går den för fett eller går den dåligt pga att den inte får någon soppa ?
Har problemet uppstått nyligen ?
I vilket fall som helst , rengör förgasaren och inspektera membranet.
Byt tändstift.

Går den för fett eller går den dåligt pga att den inte får någon soppa ?
Har problemet uppstått nyligen ?
I vilket fall som helst , rengör förgasaren och inspektera membranet.
Byt tändstift.

Nej den har gått så hela tiden. Har bytt tändstift också. kan det vara tändspolen?

Last edited:
Nej den har gått så hela tiden. Har bytt tändstift också. kan det vara tändspolen?

Nej de låter inte som tändspolen.

De låter som förgasaren, den får ren soppa mellan halv o fullgas men under på lågfarten värkar de spöka, rengör förgasaren o se om de blir någon skildnad

O har vart med om de på antal scootrar okså, rengöra förgasaren e första steget i felsökningsystemet, gör man ju på under 1 timme så :)

Vår nu mera trimmade runner 180 har alltid lidigt av bludder och dålig botten... å konstigt nog vart det inte bättre när vi bytte till kundo-rör:D Men vad gör det när man seglar från bilarna å de knyter nävarna mot mopedhulliganen som just förnedrade dem...

Nej de låter inte som tändspolen.

De låter som förgasaren, den får ren soppa mellan halv o fullgas men under på lågfarten värkar de spöka, rengör förgasaren o se om de blir någon skildnad

O har vart med om de på antal scootrar okså, rengöra förgasaren e första steget i felsökningsystemet, gör man ju på under 1 timme så :)

Ok ska testa detta tack.:tummenupp

Bludder som går bort när man gasar på lite tyder på en lite för fet blandning. Sänk trottelnålen ett hack eller två. Kan även vara sliten trottelnål och/eller emulsionsrör.

Bludder som går bort när man gasar på lite tyder på en lite för fet blandning. Sänk trottelnålen ett hack eller två. Kan även vara sliten trottelnål och/eller emulsionsrör.

Har nu gjort rent förgasaren samt sänkt trottelnålen ett hack, men fortfarande samma problem. Den kanske är sliten, hur ser man det?

Har nu gjort rent förgasaren samt sänkt trottelnålen ett hack, men fortfarande samma problem. Den kanske är sliten, hur ser man det?

Kom o tänka på en annan sak nu, när man trimade scootrat o så för många härans årsen så hade man ett blödrande lätte när man körde sakta men gick bätre på högre varv men man fick aldrig bort de blödriga ljudet, så länge den inte går dåligt så skule jag inte brytt mig om att den blödrar, fast de blödriga hörde man bara med sportfilter, inte med org luftburken.

Ja du har sängt nålen 1 hack, prova o sänk den till max o skruva ut luftskruven 1 varv till från vad den står nu.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra