Jonstorp
Medlem
I söndags skulle jag glad i hågen köra upp min RF900R anno 95, från Jonstorp i Skåne till Oskarshamn i Småland.. en liten trevlig tripp på 31 mil.. Inget problem, tänkte jag och gav mig iväg.. Strax innan jag kom till växjö, så började den krångla och gick ner på 3 cylindrar bitvis... Kollade så att där fanns bensin på den och det var inga problem med det.. Men efter att jag stått still ett litet tag så gick det bra igen en liten stund.. sen började den krångla igen..
Det ska ju tilläggas att det var ju inte varmt, men det var iaf inte minusgrader.. Men när jag kom strax innan jag kom fram till Oskarshamn så började den gå som den skulle igen... Fattar inget.. under hela vintern så har jag haft ute hojjen iaf varannan vecka på en 2-3milsrunda för att rasta av den, kan det ha att göra med att den inte varit kört så mycket, eller kan det vara något allvarligare?!
Hjälp, våren kommer och jag MÅSTE bara ut och utforska dom smålänska småvägarna...
Det ska ju tilläggas att det var ju inte varmt, men det var iaf inte minusgrader.. Men när jag kom strax innan jag kom fram till Oskarshamn så började den gå som den skulle igen... Fattar inget.. under hela vintern så har jag haft ute hojjen iaf varannan vecka på en 2-3milsrunda för att rasta av den, kan det ha att göra med att den inte varit kört så mycket, eller kan det vara något allvarligare?!
Hjälp, våren kommer och jag MÅSTE bara ut och utforska dom smålänska småvägarna...