Gianelli eller A.R.T ??

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Jag funderar på att köpa en Gianelli eller en A.R.T ljuddämpare till hojen.
Är det nån som har erfarenheter från det ena eller kanske båda märkena?
Ge mig lite tips inför köpet...priset är ju ungefär detsamma nu så det jag undrar är mest hur dom låter osv..

Bra ljud i den burken...
Är ändå nyfiken på ARTs rostfria burk. Tror det kan bli lite "hårdare" ljud i den.
Hmm... *funderar*

Föresten...swedie..Följer det med nån rörstump till monteringen, jag måste ju kapa mitt originalrör för att få dit den nya burken. Skickade ett mejl om detta oxå...

Last edited:
Fudpucker>
har du nån länk där man köper Art slip-on?
fanns tydligen bara helsystem till -03:orna :huvet
billigt i&fs men tyvärr för dyrt för mig.

danial88> tackar!
nån som hört hur Art låter i jämförelse mot andra?

clark73 skrev:
danial88> tackar!
nån som hört hur Art låter i jämförelse mot andra?

Jag hade Art slipon på min förra hoj och var väldigt nöjd med ljudet.
Dovt mullrande på låga varv fast vasst rått ljud uppe i varv.

Som sagt ljudet kommer du inte bli besviken på

Jag har ART rostfri på min hoj och den låter inte hårt. Dock lät den mycket de första milen pga en konstruktionsgrej som skall brännas bort. Rök en del i början också sen djupnade tonen och jag tycker den låter bra. Smaksak naturligstvis hur den låter, men den är inte bland de mest högljudda!

Nu har jag beställt ett ART slipon,rostfri oval blev det.
lite lång leveranstid men har man klarat vintern så går det väl an.

Fudpucker skrev:
Föresten...swedie..Följer det med nån rörstump till monteringen, jag måste ju kapa mitt originalrör för att få dit den nya burken. Skickade ett mejl om detta oxå...
berätta gärna här om du fått svar på detta, funderar bra mycket på ett gianelli high i titan nu till våren.. tyvärr verkar det ju inte finnas i carbon.. =(

Fudpucker skrev:
Bra ljud i den burken...
Är ändå nyfiken på ARTs rostfria burk. Tror det kan bli lite "hårdare" ljud i den.
Hmm... *funderar*

Kan svara öppet oxå här!

Ni som har SV måste byta uta hela systemet. Vilket innebär en extra kostad på flera flera tusen. Trist, men sant. När ni sen väl har helsystem o vill byta ut pga skada, går det ju förstås beställa delarna separat.

Swedie skrev:
Kan svara öppet oxå här!

Ni som har SV måste byta uta hela systemet. Vilket innebär en extra kostad på flera flera tusen. Trist, men sant. När ni sen väl har helsystem o vill byta ut pga skada, går det ju förstås beställa delarna separat.

Synd att Giannelli e dom enda som inte levererar slip-on till sv:n :huvet
ville ju egentligen ha ett sånt juh.

Swedie skrev:
Kan svara öppet oxå här!

missförstår jag dig helt nu, eller är det således så att det highpipe systemet som du säljer för ~4k inkl frakt å så, kräver det något extra eller är det bara att mecka på? alt att man måste kapa org röret och sedan bara sätta dit?

johanp skrev:
missförstår jag dig helt nu, eller är det således så att det highpipe systemet som du säljer för ~4k inkl frakt å så, kräver det något extra eller är det bara att mecka på? alt att man måste kapa org röret och sedan bara sätta dit?
hej, tack! Shopscriptet jag har funkar inte så bra :rolleyes:

Nu finns de nya priserna uppe.

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats