Gelleråsen 25?

Ligatus

Flyter på botten
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
crf 450
ut o testa på bana för första gången på måndag.. nån mer som ska dit?

Ligatus skrev:
ut o testa på bana för första gången på måndag.. nån mer som ska dit?
Funderar skarpt på det men undrar vad dom säger om slicks och skurna slicks????
Det står godkänd av bes men undrar varför slicks inte skulle vara OK :va
Ska iaf köra 4-timmars på lördagen :banana för där har jag hört att dom tillåter slicks :hihi

Last edited:
Ymmot skrev:
Funderar skarpt på det men undrar vad dom säger om slicks och skurna slicks????
Det står godkänd av bes men undrar varför slicks inte skulle vara OK :va
För att det finns en lag om att däcken ska ha ett visst mönsterdjup kanske?
Har du provat att besiktiga hojen med slicks?

sandstream skrev:

Spela roll på bana? Det är väl en VISS skillnad på ett par slitna macadam med 0 mönsterdjup och ett set slicks?

Jag ska inte köra btw.

Slicks

Kan bara meddela att slicks inte är tillåtet har pratat med Mike som är
bangeneral. Detta pga att försäkringar skall gälla.

Det stod väl inget om att man måset ha försäkring som täcker på bana? Om man har trygghansa så spelar det väl ingen roll?

är ny här och med sporthoj...

Jag hör att det pratas om gälleråsen idag och ett par dagar framåt?? hur funkar det? är det bara att dyka upp? pröjsa på plats osv...?

är det nån som ska åka dit som man kan ta sällskap med?

Daniel Liss. Det är anmälan och betalning på plats nu under BikeWeek. Dock brukar det vara riktigt mycket folk så man bör vara ute i tid. De flesta andra bandagar är det anmälan och betalning i förväg. Läs mer på www.karlskogamotorstadion.com och klicka dig till Bike Week.

sandstream skrev:

ja, jag har besiktat hojen MED slicks.

Anmärkning: Dåligt mönsterdjup

det gick ju hur bra som helst ;)

OCH din trafikförsäkring gäller även om du har slicks

//håkan

Var där idag (måndag) och brappa runt i grupp 3, kul som fan! Lite tråkigt bara att alla andra motarder åkte i grupp 2, kände mig ensam på rakan... Men i kurvorna gick det desto fortare! :)

Blir att åka dit på onsdag också om vädret tillåter!

lyckad planering..

skulle ut på måndan o köra, men grabbarna sa att de skulle bli regn så vi tog bilen.. idag (tisda) så sa jag att de skulle va upphåll så vi drog upp men när vi kommer fram så regnar de. :kocko Vill inte köra på blöt bana de första gång.. satt o spana en stund när vi åkte hem så börja de ösregna.. o i morn verkar de som de blir regn igen.. så min premiär på bana får vänta! (har iof bara haft kort i 2 veckor nu men iaf..)

Ligatus skrev:
skulle ut på måndan o köra, men grabbarna sa att de skulle bli regn så vi tog bilen.. idag (tisda) så sa jag att de skulle va upphåll så vi drog upp men när vi kommer fram så regnar de. :kocko Vill inte köra på blöt bana de första gång.. satt o spana en stund när vi åkte hem så börja de ösregna.. o i morn verkar de som de blir regn igen.. så min premiär på bana får vänta! (har iof bara haft kort i 2 veckor nu men iaf..)
första gången jag körde bana hade jag haft mitt kort i 2 veckor, det var i början av april, kallt men kul. :tummenupp

crashtestdummy skrev:
första gången jag körde bana hade jag haft mitt kort i 2 veckor, det var i början av april, kallt men kul. :tummenupp

aa.. nice! känns lite surt att inte kommer ut denna vecka, tog 1 vecka semester till för att åka! men men, felligsbrovägen finns ju alltid kvar iaf :tummenupp

Ligatus skrev:
aa.. nice! känns lite surt att inte kommer ut denna vecka, tog 1 vecka semester till för att åka! men men, felligsbrovägen finns ju alltid kvar iaf :tummenupp
ja fan den är inte att leka med, akta dig för rullgrus i dom skarpaste böjarna bara. gå in i pennybridgeriders lilla hörn här på SH och säg till när du vill ut och åka i örebro, om du vill ha sällskap. eller så startar vi en Örebroåkartråd utanför PBR.

:)

crashtestdummy skrev:
ja fan den är inte att leka med, akta dig för rullgrus i dom skarpaste böjarna bara. gå in i pennybridgeriders lilla hörn här på SH och säg till när du vill ut och åka i örebro, om du vill ha sällskap. eller så startar vi en Örebroåkartråd utanför PBR.

:)

ja de brukar kunna vara lite grus.. men som sagt så e man ju ganska så färsk på hojen så går inte så gigantiskt fort.. men de kommer så småning om.. vi är hittills ett litet gäng som åker, 3 som jag har träffat "genom hojen" och så syrran.. de vore grymt kul o va några fler som hakar på! vi har tagit järntorget som sammlingspunkt vid uteserveringen. vi åker så ofta vi kan men gillar inte regnet!

:tummenupp

Hagster skrev:
Det stod väl inget om att man måset ha försäkring som täcker på bana? Om man har trygghansa så spelar det väl ingen roll?
brukar väl vara att man får köra i oförsäkrad grupp om man har IF eller TH?

TinaTjejen skrev:
brukar väl vara att man får köra i oförsäkrad grupp om man har IF eller TH?

Finns ingen sådan grupp där.... Fyra olika, 1- nybörjare, 2- motionär, 3- snabb motionär, 4- Himla snabba (men EJ oförs.).

O det där snacket om regn imorn, i helevetti heller!! Ska köra imorn ju.. :)

Back