Nu ska jag slå till och köpa en hoj jag tänkt använda att köra på grusvägar, stigar samt även lite asfalt o undrar vad sh panelen rekommenderar.
Tanken var först att skaffa en renodlad smidig enduro o köra skog men naaaawww...ändra mig lite där då jag tror att det snarare blir mer grus än skogsåka. Sen kommer man ju vilja ta sig runt på lite asfalt o då vill man inte en en 300cc.
Så jag började fundera på en större enduro som man kunde göra allt på, såsom en yamaha wrf450, aprilia 550 rxv, ktm exc 530 etc.
Nackdelen med dessa är att de ska servas så jäkla ofta med oljebyte o sen kolvbyte vid 100 timmar eller nått.
Så nu börja jag snegla på offroadare. De har ofta 600 mils sevice intervaller men dock så verkar de betydligt slöare o tyngre. Har inte kört något annat än en xt660 o det var det slöaste skit jag kört.
Så nu är frågan..finns det någon hoj runt 450-600cc som är hyfsat smidig..bra drag i..men som endå har hyfsade service intervaller?? Eller måste jag kompromissa?
Tanken var först att skaffa en renodlad smidig enduro o köra skog men naaaawww...ändra mig lite där då jag tror att det snarare blir mer grus än skogsåka. Sen kommer man ju vilja ta sig runt på lite asfalt o då vill man inte en en 300cc.
Så jag började fundera på en större enduro som man kunde göra allt på, såsom en yamaha wrf450, aprilia 550 rxv, ktm exc 530 etc.
Nackdelen med dessa är att de ska servas så jäkla ofta med oljebyte o sen kolvbyte vid 100 timmar eller nått.
Så nu börja jag snegla på offroadare. De har ofta 600 mils sevice intervaller men dock så verkar de betydligt slöare o tyngre. Har inte kört något annat än en xt660 o det var det slöaste skit jag kört.
Så nu är frågan..finns det någon hoj runt 450-600cc som är hyfsat smidig..bra drag i..men som endå har hyfsade service intervaller?? Eller måste jag kompromissa?