Gatregga ombyggd fyrhjuling?

[dENNIs]

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
Hojlös
Tänkte höra om någon vet om det är möjligt att regga en utav alla dessa importerade fyrhjulingar på ca 200cc med en utbytt motor med lite större cylindervolym (400-600cc ungefär), måste vell funka att gatregga som ombyggt fordon eller något i den stilen, måste vell vara ungefär samma grej som att regga en trike?
Tacksam för seriösa svar.

Mvh//Dennis

[dENNIs] skrev:
Tänkte höra om någon vet om det är möjligt att regga en utav alla dessa importerade fyrhjulingar på ca 200cc med en utbytt motor med lite större cylindervolym (400-600cc ungefär), måste vell funka att gatregga som ombyggt fordon eller något i den stilen, måste vell vara ungefär samma grej som att regga en trike?
Tacksam för seriösa svar.

Mvh//Dennis

Kolla på zatzy.com, kanske har dom koll på det.
Jag tippar på att du inte kan det om du inte typar den först iaf.

Mvh

Varför tala om för någon att du bytt motor i den?
Om jag minns rätt ska åtminstånde bromsar och styrning ändras väsentligt för att det ska kunna räknas som ombyggt.

Mja, borde kanske gå att få igenom den som ett amatörbygge eller liknande...

Dock kostar det väl ett par tusen att regga in den då?
Och den får ändå inte ha en motoreffekt som överstiger 15kW.

Men varför hålla på och jävlas så mycket och kosta på den en massa pengar när det finns reggade fyrhjulingar med större motor att köpa?
Det finns ett antal företag i Sverige som tar in t.ex. Yamaha Raptor 660/700 och reggar den för landsvägskörning. Inte billigt på en fläck, men har du ett seriöst intresse så kanske det är värt det.

Josef skrev:
Varför tala om för någon att du bytt motor i den?
Om jag minns rätt ska åtminstånde bromsar och styrning ändras väsentligt för att det ska kunna räknas som ombyggt.
Jepp, det är den enklaste och snabbaste lösningen. :)

Den blir nog hyfsat modifierad innan man är färdig med att flytta motorfästen och eventuellt bygga om ramen för att få det att passa. Då kommer det alltså på tal med minst ombyggt fordon, även om man bibehållit t.ex. hjulbas etc så har man kanske gjort ganska stora förändringar i bärande delar.

Okej tack för alla svar, självklart skulle jag heldre köpa mig en gatreggad raptor men de var det jag ville slippa (lägga 80 000:- som inte finns)
jaja inte mycket mer att göra åt de, än att lägga de bakom sig :3freak

hejas

dENNIs.

borde inte vara några som helst problem att få den reggad somamatörbyggt fordon dock - om man tänjer på reglerna lite lagom.

PM.a mig så får du mera info.

jag kan inte avslöja mitt projekt ännu tyvärr - så vi får ta det via PM / MSN...

MVH/
.........kristian

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey