Gates Of Metal 2008, blir'e nå eller?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Nån som hört något? Deras sida verkar inte vara online.. Var där 03/04/05 och de tre åren var det ju en galet bra line-up om man gillar hårdrock, 05 var ju helt galet bra!! Missa 2006 och 07 vart ju inställt.. Nån som vet vad som händer nu 08?

För er som inte vet vad det är så är det en hårdrocksfestival (nästan fjårtisfritt dessutom) på samma område som "riktiga" Hultsfred. Galet bra om man gillar metal. Line-up's..

2003: Nightwish, Blind Guardian, Gamma Ray, Freedom Call, Kreator, Lost Horizon, Arch Enemy, Iron Savior, Wolf, Merciless, Stormwarrior och Norther.

2004: Stratovarius, Morbid Angel, Within Temptation, Meshuggah, Sonata Arctica, Sodom, Sentenced, Finntroll, Dragonforce, The Storyteller, Pagan's Mind, Arise och Facebreaker.

2005: Dimmu Borgir, Edguy, Children of Bodom, Masterplan, Dark Tranquillity, Grave Digger, Amon Amarth, Evergrey, Nocturnal Rites, Moonsorrow, Brainstorm, Sabaton, Twilightning, God Among Insects, Maze of Torment och Pantokrator.

//KTM-R som aldrig blir för gammal för att hänga på hårdrocksfestival :yoparty

Vad spelar det för roll när Wacken finns?

Men om man vill på båda då? Förhoppningsvis så har det lyckats planera lite bättre med GOM än det gjort tidigare år då det krockat. Men sen brukar GOM ha en helt ok line-up för att vara en så pass liten festival. Men Wacken har en helt ok line-up i år med. Axel Rudi vore nice att se live då jag lyckats missa det än så länge, samma gäller för Hatebreed & Kreator.

Men om man vill på båda då? Förhoppningsvis så har det lyckats planera lite bättre med GOM än det gjort tidigare år då det krockat. Men sen brukar GOM ha en helt ok line-up för att vara en så pass liten festival. Men Wacken har en helt ok line-up i år med. Axel Rudi vore nice att se live då jag lyckats missa det än så länge, samma gäller för Hatebreed & Kreator.

ALLT kvittar. At the Gates återförenas!
Visserligen är det bra med två festivaler, men jag nöjer mig gott med Wacken.

ALLT kvittar. At the Gates återförenas!
Visserligen är det bra med två festivaler, men jag nöjer mig gott med Wacken.

Nja, jo, kanske det.. Slaughter of the soul må vara en topp-platta, men återföreningar är ju sådär... Ser mer fram emot att höra Axel med The gates of the seven seals isf.. Eller Dying race apocolypse med Kreator.. :yoparty

Nja, jo, kanske det.. Slaughter of the soul må vara en topp-platta, men återföreningar är ju sådär... Ser mer fram emot att höra Axel med The gates of the seven seals isf.. Eller Dying race apocolypse med Kreator.. :yoparty
`

Slaughter of the Soul har jag bland de top-10 bästa av världens bästa skivor någonsin.

Återförening kan vara hur bra som helst. Det kommer säkerligen denna också att bli.

Var på gates 2006, utan tvekan det värsta jag har varit på.

Småungar som sprang runt överallt och skrek och hade sig, tacka fan för att jag hade mycket öl med mig så jag orkade inte bry mig om dem.

Sen var det bara ett band jag ville se där, Dismember, när man hade sett dem så kunde man åka hem fast tyvärr så bestämde man inte över bussen.

Och bussresan var sjukt tråkig för övrigt, ingen musik på bussen var tillåtet om det inte var mp3 spelare. Usch nä, aldrig mer gates.

Blir wacken i år istället, grym line-up och man får ha musik i högtalarna på bussen och dricka öl på bussen.

Var där 2005, helt ok förutom att det regnade 90% av tiden, kändes det som iaf.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti