Gasol-problem

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Hjälp!

En av brännarna i min gasolgrill beter sig konstigt. Den har väst och haft sig under en längre tid och nu funkar den knappt alls. :mad:
Lågan blir inte sådär blå och fin med rejält flöde som de andra utan istället brinner det långsamma gula lågor. Vad beror detta på och hur fixar jag det?
De andra fyra brännarna funkar kanon och grillen är knappt två år gammal så jag vill inte gärna slänga ut den. :gnissla

Jag misstänker att det är blandningen mellan luft och gas som är fel, men hur justerar man det på bara en brännare? Sitter det skit nånstans som sabbar blandningen?

Och ja, kolgrill är manligare, godare osv, men det är smidigt med gasol om man grillar 4-5 ggr/vecka. :)

Den har väll geggat ihop?

Det första man gör är väl att öppna och rengöra, inte fråga på SH :hihi :tummenupp

lugn skrev:
Och ja, kolgrill är manligare, godare osv, men det är smidigt med gasol om man grillar 4-5 ggr/vecka.
Vet precis vad du menar, det finns ju dock ett mellanting som har kolklumpar i som inte brinner upp så enkelt, samt går på gasol.

Vi har dock bara gasol med, smidigt.

Det första man gör är väl att öppna och rengöra, inte fråga på SH :hihi :tummenupp

Sant. Brännarna sitter dock skyddade så fett och köttjuice droppar inte direkt på dem. Ser fina och juste:a ut på utsidan och tyvärr sitter de så till att jag inte kan få bort dem.

Kan de sota igen de rackarna?? :confused:

Posta i White-trash tråden, där lär finnas råd hur husvagnsgasolen lättast kirras.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti