Gashäng gsx-r1000

krille_b

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
nej
Igår när jag var ute och körde hände en inte allt för kul grej. Jag låg på jämn gas och rätt vad det var så hängde sig gasen på fullt! Jag frikopplade och då gick den för fullt på varvstoppen så jag stängde av den och rullade in efter kanten. Sen när jag startade den igen var allt som vanligt igen. Finns det nån som varit med om samma sak eller vet vad det kan bero på? Hojen är en Gsx-r1000-07. Som tur var hände det på en raksträcka utan trafik :Bugar

Eh, har du lekt att du har en Triumph å tagit bort returvajern på den? Annars är det ju bara att vrida tillbaka gasrullen...

Nej jag har inte mixtrat nåt med den. Och som sagt så varvade den fullt trots att jag låg på kanske 20% gaspådrag

Vart med om liknande på en TL1000 och precis som dig var det bra när jag stängde av och satte på igen. Hände aldrig igen och inte för nya ägaren heller vad jag vet.

Glöm bort det och ta det som en Suzukigrej:tummenupp

En polare som hade en -07a fick en ny databox från Suzuki då det var något defekt i dom gamla efter ett utskickat brev, jag vet inte vad det var för fel på dom men kolla med suzuki om det kanske var detta problem?.

Vart med om liknande på en TL1000 och precis som dig var det bra när jag stängde av och satte på igen. Hände aldrig igen och inte för nya ägaren heller vad jag vet.

Glöm bort det och ta det som en Suzukigrej:tummenupp

Lite svårt å glömma bort det bara. Satt ju och bara väntade i varje kurva på att det skulle hända igen :huvet Riktigt skumt är det ju

Som sagt hände aldrig igen och det var 3 år sedan. Om det kan vara till någon tröst...:)

En polare som hade en -07a fick en ny databox från Suzuki då det var något defekt i dom gamla efter ett utskickat brev, jag vet inte vad det var för fel på dom men kolla med suzuki om det kanske var detta problem?.

Ja det låter ju helt klart som nåt det skulle kunna vara

Om man tittar på hur suzuki valt att dra gasvajerna, det är inte optimalt. :(

Metallfästet och svängen vid tanken kan göra att det kärvar just där.

Har varit med om nästan samma sak på min S3 innan en kurva. Riktigt läskigt. Jag bromsade men hojen gasade. Och ja, S3 har returvajer. Jag ändrade vinkeln på bromshabdtaget sen har det inte hänt igen.:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...