Gasgas

Dilidog

Devil is a Loser and he´s my bitch
Gick med
30 May 2006
Hoj
Aprilia rs 125 gp1
hejsan
jag har en fråga alla folk säger att gasgas 125 sm är en as bra hoj fast den ska servas som en cross osv... nu ska ja kanske byta min rs mot en gasgas och undra va alla menar med just"servas som en cross" alla skriver alltid bara d skulle vilja ha en förklaring va exakt som menas med d (tro inte hälften av folket som säger d vet d själva) och om d är värt att byta??? och är den inte lika driftsäker som en rs? kan man köra exempelvis 20 mil utan att man kommer behöva stanna(hojen stanna) eller dylikt?

vill ha SVAR utskällningar kan ni ta i en annan tråd

tack på förhand

dilidog

Dilidog skrev:
2219813 hejsan
jag har en fråga alla folk säger att gasgas 125 sm är en as bra hoj fast den ska servas som en cross osv... nu ska ja kanske byta min rs mot en gasgas och undra va alla menar med just"servas som en cross" alla skriver alltid bara d skulle vilja ha en förklaring va exakt som menas med d (tro inte hälften av folket som säger d vet d själva) och om d är värt att byta??? och är den inte lika driftsäker som en rs? kan man köra exempelvis 20 mil utan att man kommer behöva stanna(hojen stanna) eller dylikt?

vill ha SVAR utskällningar kan ni ta i en annan tråd

tack på förhand

dilidog
den ska servas efter de timmarna som står i boken, byta olja MM plus att du ska byta kolv lite oftare, do kan lätt köra 20mil utan att behöva byta något

Du ska byta kolv i 500-1000 mils intervaller, luftfilter var 200mil. Du ska helst inte köra motorväg långa sträckor i högt tempo. växellådsolja lär du byta var 200mil också.

Engelsk lärare (on)
Under ditt namn står det "Devil is a Loser and hi´s my bitch". Det ska stå HE'S :tungan
Engelsk lärare (off)

Cyren skrev:
2219860 Du ska byta kolv i 500-1000 mils intervaller, luftfilter var 200mil. Du ska helst inte köra motorväg långa sträckor i högt tempo. växellådsolja lär du byta var 200mil också.

Engelsk lärare (on)
Under ditt namn står det "Devil is a Loser and hi´s my bitch". Det ska stå HE'S :tungan
Engelsk lärare (off)

haha tack fröken;) men står allt sånt i manuallen man får till eller?

Det va så lite så :brynad

Det brukar stå, men för att vara på säkra sidan kan du ringa till vilken mc-mek som helst och ställa lite frågor, de ska kunna sånt här utan och innan!

okaj tack så mycket ;) men är d värt att byta rs:en mot en gasgas om motparten eventuellt går med på d vill säga???

Dilidog skrev:
2219888 okaj tack så mycket ;) men är d värt att byta rs:en mot en gasgas om motparten eventuellt går med på d vill säga???

hade nog behållt rsen om du gillar att köra långa turer , gasgas är inget man kör långt med ? ,

Dilidog skrev:
2219888 okaj tack så mycket ;) men är d värt att byta rs:en mot en gasgas om motparten eventuellt går med på d vill säga???
Tja det funkar väll, Fast tror inte han går med på ett byte rakt av :3freak Vilken årsmodell har du och vilken på gg:n?

Dilidog skrev:
jag kan säga som så, jag har sjukt roligt på min hoj iaf, sen har jag bara testat cbr125 av sporthojarna så jag kan inte uttala mig

Dilidog skrev:
Jag skulle inte tveka på ett byte, jag har själv kört rs125 och det va ju ett jävla skönt drag. Men supermotard är roligare, mycket kvickare och smidigare! byt byt byt!

Ryder_ skrev:
2219937 ne iofs , men sm är ju ndån nått man mer busar med och rs nått mer man kör långa landsvägs runder med ;)

ja för ja bor lixom 3.5 minuter från centrum så tänkte kanske onödigt att ha en rs ja vill ju köra bakhjul o allt o då är nog gasgasen bättre tro ja d håller nog bättre och längsta ja kör är eventuellt till sommarstugan på öland och d är 11 mil så..:P hehe kan ja nog leva med eller va tro ni;)

Dilidog skrev:
2219949 ja för ja bor lixom 3.5 minuter från centrum så tänkte kanske onödigt att ha en rs ja vill ju köra bakhjul o allt o då är nog gasgasen bättre tro ja d håller nog bättre och längsta ja kör är eventuellt till sommarstugan på öland och d är 11 mil så..:P hehe kan ja nog leva med eller va tro ni;)
jaja, de funkar fint. Röven ger upp innan hojen gör det hur som helst :näsblod

Cyren skrev:
2219953 jaja, de funkar fint. Röven ger upp innan hojen gör det hur som helst :näsblod

hahahaha d kan ja nog tänka mig iofs;) hehe men ska se vill han byta och gå med på d så ska jag nog göra d vill testa sm så man ha d gjort iallefall;)

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back