GasGas EC 300 -01.. är det nåt å ha på gatan???

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Tjenix.

Har kollat lite på en gasgas nu när rettan nästan e såld. Undrar om det går att köra en så "liten" blåryk på gatan eller om den skär sönder sig när man våldar...
Har kollat på en EC 300 -01 som isf ska gatreggas. Han vill ha 32000:- för den, är det rimligt?? Då får jag ju inga motardhjul till..

Kul är den nog iaf..

MVH Silverryggen

Kolla anonnserna här på SH så hittar du en grym GasGas 450 SM.
En del mer pengar dock, men lär va klart lämpligare på gatan.

Blårök & lv-reggning brukar rimma ganska illa. Kolla upp ordentligt om det verkligen är möjligt innan du handlar.
Varför inte 4t?

Hoppas du hittar ngt kul, så ses vi antagligen på gatorna här i stan till sommarn! :tummenupp

Gatan...

Chris Husky skrev:
Blårök & lv-reggning brukar rimma ganska illa. Kolla upp ordentligt om det verkligen är möjligt innan du handlar.
Varför inte 4t?

Hoppas du hittar ngt kul, så ses vi antagligen på gatorna här i stan till sommarn! :tummenupp

Tanken är väl att den ska gå mest som enduro men en del gatkörning blir det väl.. 4-t blir ju ganska dyrt om man kör sönder...
Det är defitivt möjligt med gasgas, handa å andra jappsar har haft problem vet jag med att få gatreggat , men innan jag köper den ska den vara reggad och klar som "offroad"..

Silverryggen

32 kkr för en -01:a tycker jag låter som ett bra pris. Nog går det att åka tvåtakt på gata bara du är noga med bestyckningen.

GG 300 är ingen hit på gata om du inte har parkinsson då du kan få vibrationerna att gå jämt upp :)

De är ivf lätta att gatregga då de är förberedda för detta vid leverans från fabrik.
tvegsamheter för gatbruk finns dock.
Dels är hållbarheten i lådan klart tvegsam om du skall åka landsväg (utan ryckutjämnare ) chassit är väldigt gungit i ec versionen och sen vibrerar det något så fruktansvärt att en vältrimmad SOS räcer är len i jämförelse :)
Men visst GASGAS gör väldigt bra endurohojar fast man skall nog låta dem vara det.

Sen är det rätt tvegsamt om du skall ha en 300 i skogen. Det är rätt stort mycket effekt som riskerar att bli brutalt om man inte är erfaren.

Jo men...

Borsiin skrev:
GG 300 är ingen hit på gata om du inte har parkinsson då du kan få vibrationerna att gå jämt upp :)

De är ivf lätta att gatregga då de är förberedda för detta vid leverans från fabrik.
tvegsamheter för gatbruk finns dock.
Dels är hållbarheten i lådan klart tvegsam om du skall åka landsväg (utan ryckutjämnare ) chassit är väldigt gungit i ec versionen och sen vibrerar det något så fruktansvärt att en vältrimmad SOS räcer är len i jämförelse :)
Men visst GASGAS gör väldigt bra endurohojar fast man skall nog låta dem vara det.

Sen är det rätt tvegsamt om du skall ha en 300 i skogen. Det är rätt stort mycket effekt som riskerar att bli brutalt om man inte är erfaren.

Det ska tilläggas att jag inte är helt grön på att åka i skogen.. Diverse blåryksmaskiner har avverkats sedan 14 års ålder bla. en cr500 så det ska nog gå bra med en "liten" 300... :-)

Skämt åsido så är man ju inget proffs men det ska nog gå bra..

Silverryggen

300:an är väl bland det mest lättkörda man kan ha i skogen, lite grann som att köra fyrtaktare. Visst är den stark men med ett snällt register.

Beror klart på vem man är. Är man härdad med en cr 500 i skogen klara man allt :tummenupp

Hehe...

Borsiin skrev:
Beror klart på vem man är. Är man härdad med en cr 500 i skogen klara man allt :tummenupp

Härdad och härdad... Den gjorde ju illa mig ett par gånger... :3freak :lol

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...