gasgas 450 problem

wink

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
450sm
då jag ger full gas på ettan och tvåans växel så tvärdör den men kommer igen lika snabbt lyset sloknar samtidigt, på högre växlar går det bra att ge full gas. Gasar jag långsamt full gas från ettan och tvåan så går det också bra men inte om jag tvärgasar fullt då dör den någon som har några tipps vad det kan va??? irriterande som fan :confused:

Kolla batteripolerna så allt sitter fast (om det finns batteri) annars gå över alla jordpunkter osv.

Har du gjort något med den på det sista.

wink skrev:
då jag ger full gas på ettan och tvåans växel så tvärdör den men kommer igen lika snabbt lyset sloknar samtidigt, på högre växlar går det bra att ge full gas. Gasar jag långsamt full gas från ettan och tvåan så går det också bra men inte om jag tvärgasar fullt då dör den någon som har några tipps vad det kan va??? irriterande som fan :confused:

De är känsliga på spänningen (pga insprutning), kolla ev byt batteri. Testa utan lyse.
Om det inte blir någon förbättring så kolla att det inte är skit i
bränslepumpen (tanken) det kan ge mycket konstiga effekter.
Lycka till

Hej tack för alla snabba svar batteriet är nytt ska dock kolla så att batteri polerna sitter fast ordentligt. Har provat utan lyset med ingen skillnad. Ska testa att rengöra tanken och kolla alla jordpunkter/Tomas :tummenupp

Back