Garanti på Kawa

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Rost garanti på Kawasaki

Hej

Har en -05ans ZX6R som jag köpte några månader sedan den är uttagen 07 så garantin finns kvar.

Idag tvättade jag hojen på macken och när jag skulle ut därifrån så lyste soppa lampan, tänkte att det va bäst o fylla på. Öppnade tank locket o va fasiken är de man ser hela mellan rummet mellan tank hålet är fyllt med vatten och det rann ner kanske 1-2 msk vatten i tanken för hojen stod på stödet :huvet

Dränerings hålet har tydligen täppts igen fyllde tanken full och fiskörde hem typ 200m kommer hem till garaget o öppnar locket skruvar bort den silvriga delen runt locket och det har börjat rosta där inne :huvet

Hojen har rullat 400mil o skiten har redan rostat och jag är skit nojjig nu om det kan hända någe med motorn pga vattnet som rann ner vad tror ni fy faan va detta suuuggeerrrr. :mad: :mad: :mad:

Tror ni kawasaki tar detta på garantin? Vem ska man kontakta jag köpte hojen i 2a hand?

Last edited:
Bästa du kan göra är att kontakta Handlaren i första hand o fråga där, var beredd på att många företag avtalar bort garantin till andrahandsägare dock.
Men lycka till!

Börja med o köp en flaska K-sprit o häll i tanken så behöver du inte oroa dej för vattnet som rann ner. Allternativt tanka i någon liter E85 Billigare än en flaska K-sprit men funkar lika bra:tummenupp

Behöver inte göra något med soppan om det är så lite vatten så han går som han ska,är tillräckligt med sprit i vanlig bensin från pumpen(5%?)

Kontakta kavahandlaren,garantin följer hojen om det är en svensksåld(inte direkt eller sidoimport)förutsätter att du har servicebok ifylld förvisso annars kan det bli gnäll.

Förbered dig dock på att dom kan anse att den inte är skött som den ska om dräneringen är tät,kan anse att du ska kolla sådant själv som normal skötsel men lycka till.

Henrik

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage