Garantiärende eller ej???

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjo!

Nu har mc-vädret kommit på allvar iaf här i småland...där jag är just nu. Nu är det så att jag har precis köpt ut ett nytt allvädersställ och handskar...det är inte mera än 2 veckor gammalt.

Efter att ha kört cirka 15-20 mil med hojen...så har det gått hål i gas-handsken!!!! :mad:

Nu undrar jag om någon här har någon aning om detta går på ngn garanti eller så? Jag menar jag har juh knappt användt dem. Det är ett par Jofama handskar med Dryway systemet...är detta rena skiten...är det engångshandskar..kanske... :huvet jag blev j-kligt lack när jag såg det hela...

Har man något att hämta hos handlaren? Eller säger han bara att jag misskött dem fast de är som nya??

/KaliZ

Bifogat

• handske.jpg
    handske.jpg
    43.2 KB · Visningar: 93
Du får väl låta bli att gasa så hårt. :tungan

Men in till affären som du köpte dom i o kräv ersättning. :tummenupp

Heheh...gasa hårt o gasa hårt...jag har ett digitalt gasreglage serru. 1 och 0 ...dvs allt eller inget.

...Japp får bli ett snack med mc-handlaren i Halmstad...ska ringa på tisdag och höra vad de har att säga om det hela.

Håll tummarna!

/KaliZ

RING!

Jofama och Halvarssons hör väll ihop på nått sätt? Samma bolag eller nått?

Hursomhelst, köpte en Halvarssons-jacka, efter nåra dar lossnade en knapp, så min pappa skrev ett mail o frågade lite om det är vanligt osv, en stund senare ringde en kille upp pappa o frågade vad jag hade förstorlek, så sa han ""du, jag skickar ett par handskar,..... Tar en väst med du!"... Visst, trevligt tänkte vi, blir väll några arbetshandskar från biltema då... Men ICKE! Blev riktigt fina skinn-rejsinghandskar, dom kostar 500 kr i butik! plus en väst! Jäkligt skyst av dom, vi stack till MC-firman o fick knappen fixad, allti gick smidigt och dom va väldigt trevliga!

har lärt mej en sak o det är: lägg hellre till lite så får du kvalité än o snåla,få skit o handla nytt igen=tbx till ruta ett med samma pengar om inte dyrare ändå :hihi

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan