Garageplats i Örebro uthyres

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Hoj
Suzuki
Tja, kommer att hyra en garageplats i Brickebacken fr.o.m. den 15/4, hyran ligger på 350 kr/månad.
Då jag bara kommer att använda en liten del av parkeringsplatsen så vill jag dela platsen (som är stor nog att rymma en bil) med 1-2 pers, så delar vi på hyran.
Stöldrisken är liten då parkeringsrutan är belägen i en bur (som i sin tur alltså finns i ett låst garage), varje bur innehar tre parkeringsplatser, där varje enskild parkeringsplats har en egen låsbar grind för att komma in och ut.
Hör av dig vid intresse.

(Hittade ingen lämplig plats i annonseringsdelen för "uthyrning", hoppas det är okej att jag lägger "annonsen" här) :)

Perfekt ställe hade ju varit i PBRs eget lilla krypin :tummenupp

Vet tyvärr om att två hojjar blev stulna ur just ett sånt garage du beskriver för nåt år sen. De tog sig in genom den av de tre grindarna som hade sämst lås och bara fraktade ut hojarna :mad:
Ett tips kan vara att kolla med de som du delar "länga" med så de har ordentliga lås. Kanske t.o.m gå så långt att du köper/lånar dem rejäla lås.

Lycka T :tummenupp

Supermoto skrev:
Perfekt ställe hade ju varit i PBRs eget lilla krypin :tummenupp

Vet tyvärr om att två hojjar blev stulna ur just ett sånt garage du beskriver för nåt år sen. De tog sig in genom den av de tre grindarna som hade sämst lås och bara fraktade ut hojarna :mad:
Ett tips kan vara att kolla med de som du delar "länga" med så de har ordentliga lås. Kanske t.o.m gå så långt att du köper/lånar dem rejäla lås.

Lycka T :tummenupp
Åtminstone enligt hyresvärden så har det aldrig rapporterats om någon stöld under garagets 10 åriga historia... :tummenupp
Det enda ställe jag kan tänka mig som skulle vara säkrare, är om man har eget garage, där man kan låsa fast hojen i något.
Den plats jag har i buren är längst till höger, vilket gör att man kan kedja fast hojen i gallret (som är kraftigt).
Hyresvärden hade också parkeringsplatser avsedda för just mc i ett annat garage, men där fanns det ingenting som man kunde kedja fast hojarna i, vilket gör det väldigt lätt för dom klåfingriga att bara lasta på hojarna i en van eller dylikt.
Dessutom står det en BMW-hoj modell ny och dyr i buren bredvid min, icke fastkedjad, vilket borde locka bort dom klåfingriga från min bur... :hihi

Ludde78 skrev:
Åtminstone enligt hyresvärden så har det aldrig rapporterats om någon stöld under garagets 10 åriga historia... :tummenupp
Det enda ställe jag kan tänka mig som skulle vara säkrare, är om man har eget garage, där man kan låsa fast hojen i något.
Den plats jag har i buren är längst till höger, vilket gör att man kan kedja fast hojen i gallret (som är kraftigt).
Hyresvärden hade också parkeringsplatser avsedda för just mc i ett annat garage, men där fanns det ingenting som man kunde kedja fast hojarna i, vilket gör det väldigt lätt för dom klåfingriga att bara lasta på hojarna i en van eller dylikt.
Dessutom står det en BMW-hoj modell ny och dyr i buren bredvid min, icke fastkedjad, vilket borde locka bort dom klåfingriga från min bur... :hihi
synd att man inte kan lämna bilen utanför när man åker hoj bara. en BMW-cab får väll inte stå orörd på Golanhöjden? (Brickebacken) :hihi

crashtestdummy skrev:
synd att man inte kan lämna bilen utanför när man åker hoj bara. en BMW-cab får väll inte stå orörd på Golanhöjden? (Brickebacken) :hihi
Jag kommer att ta bilen när jag ska till garaget och ställa den utanför Konsum i Brickebackens centrum, då garaget ligger ca 150 meter därifrån, vid Brickebackens centrum finns ju förutom konsum en simhall, gym och lite andra butiker, så den parkeringen är nog safe. :tummenupp
Dee_cati skrev:
I brickebacken snor de ju hela buren om inte hela garaget :brinnerup
Hehe och jag som trodde Varberga hade sämst ryckte i stan... :hihi

Ni snackar ju som ni har förstånd till, jag bodde i golanhöjden i 3 år och hade olika bilar bla bmw och det va ingen som rörde den, jag hörde inte om något inbrott under den tiden jag bodde där. det finns många i brickebackn som har dyrare bilar än en bmw cab, killen som parkerade bredvid mej i carporten hade en mersa s 500

Last edited:
TERMINATOR skrev:
Ni snackar ju som ni har förstånd till, jag bodde i golanhöjden i 3 år och hade olika bilar bla bmw och det va ingen som rörde den, jag hörde inte om något inbrott under den tiden jag bodde där. det finns många i brickebackn som har dyrare bilar än en bmw cab, killen som parkerade bredvid mej i carporten hade en mersa s 500
Hehe ja jag tror att inläggen ovan var med glimten i ögat :hihi
Har själv bott i Brickebacken förut under ett halvår, och inget anmärkningsvärt hände under den tiden, för utom grannarna på ovanvåningen som började spela indisk musik varje natt kl. 3.... :brinnerup
Skulle bara tillägga att det såklart är ett varmgarage som det är frågan om :yoparty

Brickebacken, vivalla, varberga, markbacken etc, same shit different names :hihi
Det var inte direkt seriöst menat om man säger så. Sen brukar det stjälas mindre i det egna området. Skulle inte våga ha hojen ute på gatan utan helförsäkring om jag så bodde på olaigatan 50 och uppåt :3freak

Terminator, du råkar inte bo ungefär vid manillagatan/engelbrektsgatan? Såg en Falco där för några dagar sedan inne på en av gårdarna när jag var där och sprang. Ruskigt fina hojar :tummenupp

TERMINATOR skrev:
ja termo jag håller bara med :)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...