Garage/garageplats sökes i Hbg

• Thread starter Thread starter RC
  • Start date Start date
Inte lätt att få garageplats på norr. Finns ett antal bostadsrättsföreningar i området som har tillgång till garageplatser och ett fåtal privata fastighetsägare och Helsingborgshem. Du får försöka ta reda på telefonnummer själv i något register.

Lövqvist fastigheter heter ett bolag som har både enskilda garage och centralgarage nere på karl johans gata nere vid Gröningen. Har sett lappar på bilar att man haft platser lediga på sistone. Du får nog räkna med minst en tusenlapp för ett garage/garageplats för bil. Vet inte om de har mc anpassade garageplatser för en mindre summa. Du får helt enkelt ringa och höra dig för.

Helsingborgshem har ett centralgarage vid Hamilton House i samma byggnad som ICA Hamilton. Helsingborgshem har även sitt kontor i samma byggnad.

På tågagatan (ovanför glasskiosken på hörnet till karl johans gata) ligger det en fastighet som numera är ombildad till bostadsrätt. De har några garageplatser där inne. Inte särskilt många tror jag dock. Vad föreningen heter har jag ingen aning om.

Lycka till i ditt sökande!

Inte lätt att få garageplats på norr. Finns ett antal bostadsrättsföreningar i
*klipp*
garageplatser där inne. Inte särskilt många tror jag dock. Vad föreningen heter har jag ingen aning om.

Lycka till i ditt sökande!

Tack så mycket för utförligt svar!:tummenupp Ska börja undersöka snarast.

Men fler tips är fortfarande välkommna!

Bor du kvar där jag sett din hoj flera ggr ?

hör i så fall med Blacktriple, han har ju ett garage till båda sina hojar.
kanske finns plats för en till ?

värt ett försök iaf :tummenupp

Ska börja undersöka snarast.

Du ligger då inte på latsidan! När jag gick ut på gatan tidigare i kväll såg jag att du satt upp lappar på bl a den fastighet jag bor i.

Helt ärligt tror jag att dina chanser är störst hos Lövqvist för tillfället.

Tjena, finns ett garage under videobutiken (hemmakväll) på hjälmshultsgatan, jag har min hoj där för 300 pix i månaden. Det är carpark som har det, 0771-969000

/Björn

Bor du kvar där jag sett din hoj flera ggr ?

hör i så fall med Blacktriple, han har ju ett garage till båda sina hojar.
kanske finns plats för en till ?

värt ett försök iaf :tummenupp

Har flyttat till andra sidan stan så det är i längsta laget men får kolla lite ändå. Tack för tips.:)

Du ligger då inte på latsidan! När jag gick ut på gatan tidigare i kväll såg jag att du satt upp lappar på bl a den fastighet jag bor i.

Helt ärligt tror jag att dina chanser är störst hos Lövqvist för tillfället.

Vad gör man inte, är ju desperat! :)

Tjena, finns ett garage under videobutiken (hemmakväll) på hjälmshultsgatan, jag har min hoj där för 300 pix i månaden. Det är carpark som har det, 0771-969000

/Björn

Ringer direkt på måndag! Tack!

Last edited:
Har fått napp på "riktigt" garage med egen port på norr. Dock lite dyrt (1000:-) men om någon vill dela så kommer man ner på 500:-/mån.

Hör gärna av er om ni vill dela garageplats!

Har fått napp på "riktigt" garage med egen port på norr. Dock lite dyrt (1000:-) men om någon vill dela så kommer man ner på 500:-/mån.

Hör gärna av er om ni vill dela garageplats!

Jag är nog sjukt intresserad! PM:a lite info om plats och dyl. Jag bor på tågaborg...

Eftersom det är lite brådis lägger jag till mitt nr här: 0708-653210, fritt för alla som vill dela garage att ringa!:yoparty
Hör gärna av er om ni vill dela med er av garageplats då jag inte skrivit på ännu:)

Last edited:
Ring lamaro i åstorp dom förvaltar en fatighet på karlsgatan vid röda kvarn i helsingborg finns en plats kvar brevid min för 420 kr per månad.

Ok, fortfarande ingen som hört av sig och vill dela.
Jag har som sagt ett perfekt bilgarage med egen port klart för 500:-/mån om man är två och delar.
Belysning & el ingår. Garaget ligger nära norra hamnen.
Hör av er om någon är intresserad.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!