Garage eller inte

sailor79

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Hoj
Honda CB600F Hornet 2007
Hej,
Jag undrar hur ni som bor i Stockholm gör med era MC.
Ställer ni dom på en mc-parkering och låter dom stå där över natten eller har ni garage? Jag har precis flyttat in men vet ej hur jag ska göra riktigt.
Någon kanske också har ett tips på ett bra garage i vasastan annars där det finns plats att hyra?!
:)
Tack!
MVH

Jag skulle nog aldrig kunna ställa mina hojar på gatan. Tyvärr har jag inget garage längre då jag bor i lgh numer, men jag ställer hojarna i mitt förråd invid dörren och ibland i hallen. Lite meckit att få in 3 hojar på 7 kvm, men det går. Inte en chans att jag skulle ställa någon av hojarna ute.

Det låter lite som du tror att man har ett val var man ska ställa hojen?

Jag har möjlighet till garage 10km från där jag bor så jag har den där då jag vet att jag inte ska åka! Annars får den vackert stå utanför porten fastlåst i en stolpe.

En av de få saker i stockholm som är svårare att få än lägenhet är just garage! I min förening är väntetiden för en p-plats 3år och dom 6 garagen det dubbla...minst

Garage är alltid att föredra men nästan omöjligt att få!

Garage. Aldrig att jag skulle ställa den ute över natten.

Själv har jag för tillfället hojen ståendes på innergården där jag bor tillfälligt under stambyte, men när jag flyttar tillbaka är innergården inte möjlig att komma åt med hojen så då blir det till att chansa på gatan alt. fixa en garageplats under säsongen och sedan snika till sig plats i någon polares garage :D

Nu vet jag ju inte riktigt var i Vasastan du flyttat till, men jag känner till ett par garage om du kan tänka dig att ha hojen i "parkeringsgarage" där det även står bilar osv.

Ett garage där jag bor har MC-platser för den nätta summan av 1000kr i månaden, har tyvärr inte numret nu, men pm:a vid intresse så kikar jag på garageporten vad det står (nära observatorielunden/kungstensgatan ovanför sveavägen).

Lite nedanför finns det mc-platser i Drottninggaraget, kostade 600 nånting om jag inte minns fel (2 våningar ner, dvs 2 låsta grindar med magnetbricka).

Nere på Hagagatan nära norrtull såg jag häromdagen att det fanns ett garage som hette Haga MC-förvaring där de tydligen hyr ut platser för 600kr/mån (http://www.hagamc.se/)

Har stått på gatan förut, men den blev vält cirka 2 ggr per sommar, så man ledsnar på det snabbt. Står nu i garage, men på tok för långt bort från lägenheten så jag letar febrilt efter garage jag med.

Köpte radhus i närförort, enda möjligheten att direkt få tag i garage.

Från 2009 dessutom.. Hur länge har den stått ute? Två dagar?

Känns inte som att det är värt att betala 600-1000kr för garage i månaden. blir den snodd har man ju som tur är försäkring som täcker.

Investera i två billiga rörelsekänsliga larm om du ska ha den på gatan.
Varför två? jo, om tjyvarna lyckas leta på ett av larmen, knipsar det och tror att det är lungt. Då har du ett kvar.

Garage i innerstan

I Stockholmsforumet finns en tråd om garagemöjligheter i innerstan. Söder i det fallet.
Där kan man alltid anmäla intresse.

MVH,
Henke

Känns inte som att det är värt att betala 600-1000kr för garage i månaden. blir den snodd har man ju som tur är försäkring som täcker.

Ring mig om du hittar ett garage för 600-1000 spänn i månaden i Stockholm. Det är ju nästan gratis!

På döbelnsgatan 65 i vasastan finns ett stort garage, sätt upp en lapp där utanför eller i lokala ica-butiken, brukar se lite erbjudanden då och då på garageplaster runt i vasastan.
Men oftast så kostar de också därefter, räkna med 1500 kr i månaden...

stackars alla stockholmare. själv ställer man hojen på uteplatsen utanför lägenheten. skönt att bo på bv när man åker hoj :) hos morsan och farsan lämnar jag ofta nyklarna i bilarna över natten. har aldrig vart med om stöld eller vandalisering. by-håla is the shit :)

Jag skulle inte kunna sova ordentligt om jag inte hade garage.

Hade väl lite flyt och fick varmgarage för ett år sedan ungefär. 511:-/månaden men då delar jag med två garagelösa polare så det blir 170:- per skalle :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...