Galna polis och trafikhistorier

bandit666

Bandit666
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Ett par stycken
Att höra om folks historier är alltid lite roligt,
Så jag tänkte dra igång en historia tråd och hoppas på att folk kommer med lite egna historier med, bra, dåliga, roliga, tråkiga.. vad som helst

Det här hände mig i uppsala förra sommaren

Uppsala:
Just då hade jag ett kortat GP rör stuk på hojjen som lät lite mer än normalt.
jag kommer på en 50 strecka och håller strax under 50 med när jag ser en mindre folk samling grillar och har kul på en gräsplan mellan vägen och ett villa område,
plötsligt får en person frispel och galopperar som en brunstig tjur 70 meter i riktning mot mig och vägen, kastar sig över ett mindre staket, trillar men reser sig upp och hinner ut till väg kanten och skriker så högt samt viftar med armarna att jag hör det trots att jag har musik i öronen,

jag kör lugnt förbi han och vänder nästa korsning och frågar vad fan han sysslar med

och då visade det sig att han var en polis i civila kläder som flashar brickan och ska "sätta dit mig" som han unttryckte det, för att jag körde så jäääävla fort

Han kunde tydligen höra på ljudet och kunde säga en ungefärlig hastighet jag färdades i enligt hans erfarenheter sa han,

Den här snuten var heller inte i tjänst så när vi stog där ringde han sina kollegor från sin mobil men dom hade inte tid eller lust att ens komma dit,
så varje gång vi möttes efter det skulle han prompt tvär vända och vara på mig,
Flera gånger kom han med sin privata röda volvo 745 mitt i stan och sträcker ut sin spade och ska vara paragraf ryttare på fritiden med

hojjen var väldigt lätt att känna igen pga färgen jag hade då,
nu har jag bytt färg, bytt hoj så i år går jag under cover, får se hur länge det håller :D

Jag glömmer alltid bort hans namn, men han ser ut som sickan i jönssonligan

Stannade vid ett rödljus där det stod en mc-polis i andra filen, när det slog om till grönt gav jag järnet på ettan upp till 50.
Blev stoppad direkt, naturligtvis utan påföljd, han blev bara lite paff.

Stannade vid ett rödljus där det stod en mc-polis i andra filen, när det slog om till grönt gav jag järnet på ettan upp till 50.
Blev stoppad direkt, naturligtvis utan påföljd, han blev bara lite paff.

Haha :tummenupp vad sa han när han stoppade dig?

Tråååkig historia

Blev stoppad igår. Körde lugnt och fint inne i stan utan höga varv eller i otillåtna hastigheter, men ändå skulle de jävlas :mad: Koll av KK, fick blåsa, kollade om hojen var försäkrad, stulen, etc.

Oändligt med kul om denne Tommy :hoppskrat

Ingen som har en bild på legenden?

Har en historia från Falun.

Jag var ute och åkte på min cbr600 stuntis med kortad pipa som låter rätt fint minst sagt.

Jävligaste 600ljudet i den stan på både gott och ont.

Men så jag står vid ett rödljus och det blir grönt, jag har noga kollat att inte shiriffen står bakom mig.
Gasar på hårt upp till 50 och ställer mig upp på pinnarna då det kom ett väggupp. Ser en polis som precis kom fram till rödljuset igen långt bakom mig och stannar för rött.

Jag fortsätter stå på pinnarna och kör in på åhlensparkeringen och parkerar snyggt bredvid två andra hojar vid cykelparkeringen.
Då ser man så klart blåbärsbilen komma och den svänger in mot åhlensparkeringen. Jag skyndar, men ändå långsamt så börja jag gå in mot hemköp.
Ser dom parkerar bredvid min hoj och börjar gå efter mig jag ökar farten av ren reflex och i önsketänkande hoppas dom skall ta nån snattare.

Men jag går, nästa joggar in och gömmer mig bland brödhylorna när jag hör dom jäkla kängorna smattra i golvet, en manlig och en kvinnig polis rusar till brödhyloorna finner mig och släpar med mig ut som om jag var nån jävla bankrånare.

Släpas till hojen där kvinniga polise ställer sig lite brevid redo att backa upp mannen om jag skulle bli agresiv eller nått:va
Jag blir jävligt förbannad och frågar vad fan det är frågan om.

Vi såg när du gasade på efter rödljuset och så stod du upp på när du körde.

Jag trodde han skoja och sa att du vet inte hur fort jag körde men det var faktiskt lagligt. Man mäter inte fart i ljud utan i km/h.
Angående jag stod upp så är det olagligt frågade jag då jag vet det inte är det.

Kvinniga polisen börjar le medans den manliga polisen blir helt paff och stel i annsiktet och säger desperat.

Nääää jag kan inte ge bot för du står och jag kan inte sätta dit dig för att du kört för fort då jag inte har bevis men du har en olaglig hoj.

Min stunt streetfigher var nybesiktad i skicket den stod i där och jag sa vad fan är olagligt.
Den är nybesiktad sådan, kan du nått som helst om hojar???
Han svara, nej det kan jag väll inte men jag är så jävla trött på er unga som skall köra hoj.
Jag vart helt paff och sa du vet ju fan inget om min hoj och du är polis, säg nått som är olagligt annars så går jag.
Då började poliskvinnan skratta och manen vart ännu mer stel i annisktet.

'Han sa med mord i blicken
Jag har redan tagit reda på en som dig efter vägen i år som var mos, sen liten paus så kom nästa.
Får man parkera här eller bland cyklarna?
Jag sa att alla gör det ju varje dag. står ju två hojar brevid min spring och jaga dom med.
Fick till svar att bara för en snattar så är det inte ok att alla gör det.

Så skulle han ge mig bot för felparkering och jag fråga de om han menade allvar?
Han sa ja och kvinnan fick kämpa för att hålla masken medans jag lyckade få till att om jag flytta på hojen så skulle jag slippa böter.

Jag sa irriterat men bestämt, nu går jag om ni inte har nått vettigt att komma med.
Kviniga polisen bara gav mig ett leende och kunde knappt hålla sig för skratt när hon kolla på sin kollega som höll på att börja koka över.

Hon bara sa ta din motorcykel och åk iväg du.

Lär ju ha blivit en saga på polishuset med hoppas jag :D

Last edited:
Sveriges Buford T. Justice

...from Texas!

Buford-T-Justice-IM-GOING-HOME-TO-K.jpg

En snarare pinsam än rolig historia då från sommarn..:näsblod

Var på väg till skolan för att skriva en tenta med den nyköpta motarden, självklart hade förra ägaren monterat skylten vriden 90 grader inne i hjulhuset..

Framme vid en rastplats stod såklart Två polisbilar, varav den ena var på väg att åka ut. Tänkte att "låter jag dom åka ut före mig så ser bara bilen på rastplatsen skylten" :rolleyes:

Nackdelen med den tanken var väl att polisbilen tänkte låta mig åka före, så stannar nästan innan jag tänker "skitsamma, får väl köra ändå o hoppas att dom inte klagar på skylten".

Går bra fram tills jag släpper kopplingen och ska dra iväg före bilen, märker att jag har glömt att växla ner?!
Hojen hackar självklart till och dör:död (4an i typ 15km/h:rolleyes:), så rullar in till vägkanten för att kicka igång den, nu kollar såklart poliserna i båda bilarna mot mig, så bra gick det med tanken att försöka hålla sig lite obemärkt:brinnerup

Så för att göra saken ännu värre så får jag inte igång den:död:banana så till slut vill en utav poliserna prata med mig. Vilket känns lite sådär lagomt pinsamt:D Så efter en diskussion med en trevlig och en lite grinigare polis slutar det med att jag ska flytta ut skylten och köra försiktigt:)

Poliserna börjar åka men stannar kvar som för att se när jag åker iväg, får dock inte gång hojen förens flera minuter efter att dom har åkt efter att ha ledsnat på att se mig kicka :näsblod

Gick åt skogen på tentan sen också för den delen:D

Slå denna då va i dalarna (¨många år sedan) jag och lillebror va ute och körde cross på allmän väg hmm jaja så va det. vi skulle åka och tanka när tanten framför oss glömmer sin plånbok på biltaket, och drar iväg. Självklart faller ju plånboken till marken och jag och lillebror plockar upp den. Vi tankar upp båda crossarna och beger oss hem. där vi tar reda på hennes nummer. Vi åker för att möta upp henne så hon kan få sin plånbok tillbaka med en del kontanter i samt alla möjliga kort, när vi är på väg i full rulle till mötesplatsen så åker vi förbi en gubbe på en cykel, han åker nästan av vägen när vi kommer susandes förbi på 70 sträckan, väl framme träffar vi damen för att återlämna hennes plånbok, då kommer gubben på cykel flåsandes och ber oss stanna kvar. Jag tänker först kicka igång hojen för att dra medans gubben håller på att rota i sin väska, först dyker en brödlimpa upp sen kommer polisbricka upp (men dra åt helvete tänkte jag) haffad av en cykel polis som sen visade sig bo granne med oss i dalarna, suck 700 i böter då ca 12 år sen. men i dag skrattar jag åt det

Har ett flertal gånger fått den där klassiska "din MOPPE går för fort" :fatta! :tungan

Fick höra tvärt om när man körde moppe, yamaha fs1 runt 1986 eller så... "Är det din motorcykel?" från en av de lokala poliserna i småländska skogarna...
Man kan förstå att han misstog sig, cylindern på en FS1 är ju något större än colaburkarna man får på flyget och bakdäcket är väl 5-6 cm brett :)

En händelse från förra året.

Vi var 5 stycken som skulle åka en liten krokväg söderut från Fellingsbro. Killen som tog täten körde en R6:a och trots att ingen av oss kunde vägen satte han upp ett jävla tempo. Nr 2 i fältet på en Z750 försökte hänga på ett tag men fick ge sig. Så vi är fyra som är lite halvt utspridda i kölvattnet efter R6:an.

Jag ligger näst sist och plötsligt ser jag att Z750:n på andra plats vänt och står med nosen mot oss. Han har precis vänt runt, huvet sänkt och armbågarna brett isär. Det ser kort sagt ut som han står i begrepp att gasa satan! Blir misstänksam, och mycket riktigt, strax bakom Z750:n står en polis med laser.
Killen framför mig fortsätter förbi polismannen (som inte gör stopptecken) och jag tänker att det kommer bli problem bakom nästa kurva. Så jag vänder efter Z750:n och ger järnet. Även killen bakom mig vänder.
Vi sprids för vinden och när jag väl stannar bakom ett hus i Fellingsbro vet jag inte var någon av de andra tagit vägen. Har så klart funderat på vad R6:an blev av, vi mötte aldrig honom så en möjlighet är att han ligger i 260 på E20 med en klunga Örebropoliser efter sig :hihi

Till slut svarar han i telefon, samtalet går ungefär så här.

R6: - Var är ni?
Jag: - Vi kom ifrån varann efter kontrollen
R6 - Vilken kontroll?
Jag - Skämtar du med mig??
R6 - Nä, jag har inte sett några poliser

Sen åkte killen samma väg tillbaka, möter snuten, men dom brydde sig inte.

Minnet av det där roar mig än idag :)

Det dummaste jag gjort tror jag var halv 2 en natt för ca 9 år sedan. Var på väg hem och det är helt öde på vägen. Hojen var bara några veckor gammal så givetvis gasade jag på mer än lagligt.

Detta var en 90-sträcka, ganska lång svepande högerkurva som mynnar ut i en ganska svag uppförsbacke. Givetvis heldraget trots bra sikt. Kommer ifatt en lastbil, det enda fordonet jag sett på dom 2 mil jag har åkt, och håller givetvis stumt och passerar lätt och smidigt. Men...

Problem 1: Jag höll ju då ca 230-240 innan jag passerade lastbilen och fortsätter accelererade under omkörningen så jag skulle tro att jag höll närmare 250-260 på mätaren.

Problem 2: Framför lastbilen ligger givetvis en polisbil och slickar väggrenen, vilket gör att jag inte ser honom fören efter att jag passerat lastbilen. I den farten hinner man ju inte reagera så snabbt vilket innebär att jag blåste förbi snuten i samma hastighet som jag passerat lastbilen.

Saftblandarna gick på och det såg ut som att dom försökte hänga på. Men dom gav väl upp fort. Efter detta började polisen att smått trakassera mig så fort jag var ute och åkte. Men det var väl förtjänat :D

En annan lustig grej var när jag smällde min första hoj och hamnade på sjukan för omplåstring. Då sa den kvinnliga läkaren:

Har du ramlat med moped?
- Nej med mc
Aha, vad var det för någon då?
- En orange-svart-metallic Honda, en sådan där sporthoj.
Jasså det är du som kör den, ja vi har väntat på dig!

Efter det så har jag lugnat ner mig (inne i stan i alla fall).

En händelse från förra året.

Vi var 5 stycken som skulle åka en liten krokväg söderut från Fellingsbro. Killen som tog täten körde en R6:a och trots att ingen av oss kunde vägen satte han upp ett jävla tempo. Nr 2 i fältet på en Z750 försökte hänga på ett tag men fick ge sig. Så vi är fyra som är lite halvt utspridda i kölvattnet efter R6:an.

Jag ligger näst sist och plötsligt ser jag att Z750:n på andra plats vänt och står med nosen mot oss. Han har precis vänt runt, huvet sänkt och armbågarna brett isär. Det ser kort sagt ut som han står i begrepp att gasa satan! Blir misstänksam, och mycket riktigt, strax bakom Z750:n står en polis med laser.
Killen framför mig fortsätter förbi polismannen (som inte gör stopptecken) och jag tänker att det kommer bli problem bakom nästa kurva. Så jag vänder efter Z750:n och ger järnet. Även killen bakom mig vänder.
Vi sprids för vinden och när jag väl stannar bakom ett hus i Fellingsbro vet jag inte var någon av de andra tagit vägen. Har så klart funderat på vad R6:an blev av, vi mötte aldrig honom så en möjlighet är att han ligger i 260 på E20 med en klunga Örebropoliser efter sig :hihi

Till slut svarar han i telefon, samtalet går ungefär så här.

R6: - Var är ni?
Jag: - Vi kom ifrån varann efter kontrollen
R6 - Vilken kontroll?
Jag - Skämtar du med mig??
R6 - Nä, jag har inte sett några poliser

Sen åkte killen samma väg tillbaka, möter snuten, men dom brydde sig inte.

Minnet av det där roar mig än idag :)

Åååå klockren :yoparty

Jag bara älskar den här tråden :Bugar

Bryter mönstret, jag fick detta av en polis igår: :yoparty

och ett stort jäkla leende :D

underbart att se

"Äntligen någon att skjuta lasern på! Alt: Oj vad pappa reinfeldt kommer vara glad när jag drar in grova pengar på miniskyltar och olagliga avgassystem!"

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti