Efter byte till Blackbird-motor och turbokonvertering orkar inte min gaffel med xtra-vikten. Någon som har några bra tips? Dels flexar gaffeln så att hjulet tar emot turbon när man bromsar. Inget jag har märkt men det syns på turbon, det kommer jag förmodligen runt när jag byter till lägre profil på däcket. Men sedan bottnar gaffeln för lätt plus att jag tycker den är för mycket ihopsjunken när man står still. Jag har funderat på:
1. Byta till en gaffel från en annan hoj som är tyngre typ Blackbird, Haya, ZX-12 etc...
2. Fixa till den gaffel jag har genom att byta slitdelar samt sätta i hårdare fjädrar..(Gaffeln har gått ca 10000mil)
Kan man labba med oljemängd/kvalite?
1. Byta till en gaffel från en annan hoj som är tyngre typ Blackbird, Haya, ZX-12 etc...
2. Fixa till den gaffel jag har genom att byta slitdelar samt sätta i hårdare fjädrar..(Gaffeln har gått ca 10000mil)
Kan man labba med oljemängd/kvalite?