Göteborgs Streetbike Challenge 2007

pelles

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
cb750f2
Hej alla körsugna hojåkare!

Nu ger vi åter möjlighet till strippkörning under Göteborgs Motorfestivalens dagar på Säve Depå i Göteborg. Dels kör vi fritt 201m. under motorklubbdagen den 8 juli, dels fortsätter vi med Göteborgs Streetbike Challenge över 402m. under dragracingtävlingen Gothenburg Dragracing Festival, den 20-22 juli.

Välkomna!

MVH
Pelle Stanikowski
Förenande Motorsport
stanikowski@spray.se

Last edited:
Är ej registrerade hojar välkomna? hade ju varit kul att se hur fort det kan gå!

Last edited:
Ja! Alla reggade gathojar är välkomna!

MVH
Pelle

okej vi ställer frågan så här då är EJ registrerade välkommna som min och Lawners allså ej gat dugliga efter som dom är race

Last edited:
Hej!

mer info:

GBG Streetbike Challenge kostar 500:- i anmälningsavgift, för tre dagars körning, fredag och lördag är kval och söndag eliminering, anmälan sker på plats. Klassen körs som en s.k. bracket d.v.s. man sätter upp ett eget "dial in", en tid som man får hålla sig över. Man kvalar som alltid i bracket på reaktionstid.

Jag kommer att lägga upp alla detaljer och regler på klubbens sida:
www.forenandemotorsport.se

Under Gothenburg Dragracing Festival körs det ett antal andra MC-klasser för tävlingshojar som passar de flesta typer av hojar, där ni som ej reggat el. besiktat är välkomna att delta i, t.ex. inkörsklasser Streetbike el. HarleyBreakOut...

MVH
Pelle

Last edited:
Tyvär, det blir ingen dragracingtävling, och därmed "GBG Streetbike Challenge", på Säve depå i år. Detta p.g.a. att fältet är under försäljning. Däremot kör vi "En dag på strippen" och klubbdagen som vanligt. Vi hoppas och tror att vi är tillbaka, med alla våra event, nästa år!

e nästan säker på att alla i gbg känner till min lilla olycka :huvet men nu undrar jag om det är nån som vet om man kan använda hojen och göra den till en street fighter istället?
Nästan allt plast som fanns är nerbrunnet. Jag har inte undresökt den närmare...gör fortfarande on när jag ser den i hjärtat när jag ser den :gråta Men ramen motorn skall väll vara vara ok för det, bensin tanken är hel vad jag vet, geffeln tom instumentbrädan är hel men för övrit allt plast och gummi är nog så gott som bortsmält för det bran ganska kraftigt i ca 10min... inna gubbarna i blå/vit tillsammans en en privat person som hade brandsläckare i bilen kunde släcka den...

Vill veta om inte ramen tar stryk när den blir uppvärmd sådär och sedan kyls...???

e nästan säker på att alla i gbg känner till min lilla olycka :huvet men nu undrar jag om det är nån som vet om man kan använda hojen och göra den till en street fighter istället?
Nästan allt plast som fanns är nerbrunnet. Jag har inte undresökt den närmare...gör fortfarande on när jag ser den i hjärtat när jag ser den :gråta Men ramen motorn skall väll vara vara ok för det, bensin tanken är hel vad jag vet, geffeln tom instumentbrädan är hel men för övrit allt plast och gummi är nog så gott som bortsmält för det bran ganska kraftigt i ca 10min... inna gubbarna i blå/vit tillsammans en en privat person som hade brandsläckare i bilen kunde släcka den...

Vill veta om inte ramen tar stryk när den blir uppvärmd sådär och sedan kyls...???

hade du ingen försäkring???

Klart att jag hade hel... men tänkte att denna vecka skall jag tat lugnt, så jag tog bara trafik. ... tänkte spara en slant till nya däck, servicen och lite annat godis... och han med detta oxå. En tyst minut tack! :huvet
Men skit samma nu... kan inte gå och tänka på d... man kan inte gråta över spillt mjölk men förhoppningsvis lärt mig en sak alltid minst halv försäkring och motorkåpsskydd för det är där jag tror det brast och sedan tog eld...
Livets hårda skola...

hade du ingen försäkring???

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey