Göteborg i helgen

Neb Jones

Forza stradale! Forza forza!
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Suzuki SV650s
Tjena Bullen

Jag och några kompisar ska ev avlägga en visit i Sveriges framsida till helgen. Behöver nu lite tips på vad man kan göra där en helg. Lördagen kommer nog ägnas åt Liseberg, men fredag-lördagkväll då? Vilka uteställen är värda att besöka?

Finns det några schyssta äkta göteborgska one-liners som funkar i baren? Skriv gärna i fonetisk skrift.

/T

Neb Jones skrev:
Tjena Bullen

Jag och några kompisar ska ev avlägga en visit i Sveriges framsida till helgen. Behöver nu lite tips på vad man kan göra där en helg. Lördagen kommer nog ägnas åt Liseberg, men fredag-lördagkväll då? Vilka uteställen är värda att besöka?

Finns det några schyssta äkta göteborgska one-liners som funkar i baren? Skriv gärna i fonetisk skrift.

/T

Hur gammal är du ?
Vad är roligt ?
Disco?
Röja rock ?

Finns ett par oneliners som funkar.

1.Knulla lite ?
2.Pippar fröken ? -själv är jag barnsligt förtjust i det.
3.Vill du följa med hem och trolla lite?

Last edited:
Neb Jones skrev:
25 år,
allt är roligt,
tror sällskapet uppskattar disco (även om jag är allätare).

Ok då gäller Excet,Nivå,Lounge,BVLAD (boluervard)

Sen finns det ett några röjkorgar som kan vara värda ett besök:

Dimon dogs är party start med 3 för 1 (fråga Mark )
Sticky fingers (hårdrock)
Dancing dingo
Flying scotschman
Bryggeriet

Andra tips är:

Ät inte på Hard rock cafe,fråga Lartes varför...det börjar på hamburgare och slutar på ...med disktrasa i.

Flying scotschman/Bryggeriet brukar köra 2 för en på maten tidigt på kvällen,vill man se mer av göteborg så åker man till Heaven 23 som ligger högst upp i Gothia towers( tvärs över Liseberg) och kollar på utsikten samnt tuggar deras giganstiska räkmackor(dyra),gillar maninte räkor så är det iaf värt en öl att se staden ifrån ovan.

Edit:Allt party sker i princip på Avenyn,dvs man går till alla ställen för dom ligger inom en 500m radie.

Ät inte i mat ifrån korvagnarna som dyker upp sent på natten längs med Avenyn,för ett tag sedan fick i princip alla stänga av hygeniska skäl.

Last edited:
Dimon Dogs = Diamond Dogs. :tungan

Skulle iofs avråda från att besöka det stället. Jag var där som hastigast och drack ett par onsdagsöl under kalaset, och det luktade urin ända ut på uteserveringen. Där inne gick inte att vara alls pga stanken. Jävligt äckligt alltså.

Trädgårn ligger en liten bit bort från Avenyn men är klart värt ett besök (om alla i gänget är kring 25år)
Ädit: Mer disco går nog inte att få, http://www.tradgarn.se/ , gå in på 'nattklubben'

Last edited:
Halogen skrev:
Dimon Dogs = Diamond Dogs. :tungan

Skulle iofs avråda från att besöka det stället. Jag var där som hastigast och drack ett par onsdagsöl under kalaset, och det luktade urin ända ut på uteserveringen. Där inne gick inte att vara alls pga stanken. Jävligt äckligt alltså.
Dom hade visst nåt problem med avloppet när jag var där för nån månad sen. Fast på damernas så jag brydde mig inte så mkt.

Dock är ju ölen sjuuukt billig. Kastar man in 200 Kr i baren så får man tillbaka ntyp 18 öl att parkera snyggt på nåt bord. Sen kommer jag inte ihåg så mkt mer :rolleyes:

Långa farbron skrev:
Ok då gäller Excet,Nivå,Lounge,BVLAD (boluervard)

Sen finns det ett några röjkorgar som kan vara värda ett besök:

Dimon dogs är party start med 3 för 1 (fråga Mark )
Sticky fingers (hårdrock)
Dancing dingo
Flying scotschman
Bryggeriet

Andra tips är:

Ät inte på Hard rock cafe,fråga Lartes varför...det börjar på hamburgare och slutar på ...med disktrasa i.

Flying scotschman/Bryggeriet brukar köra 2 för en på maten tidigt på kvällen,vill man se mer av göteborg så åker man till Heaven 23 som ligger högst upp i Gothia towers( tvärs över Liseberg) och kollar på utsikten samnt tuggar deras giganstiska räkmackor(dyra),gillar maninte räkor så är det iaf värt en öl att se staden ifrån ovan.

Edit:Allt party sker i princip på Avenyn,dvs man går till alla ställen för dom ligger inom en 500m radie.

Ät inte i mat ifrån korvagnarna som dyker upp sent på natten längs med Avenyn,för ett tag sedan fick i princip alla stänga av hygeniska skäl.

Dancing Dingo =) Där praoade jag i dörren en gång :D

Du kanske vart där? :7peta

Långa farbron skrev:

En polare som är bosatt i götet sa att han trodde det var ett nyöppnat horhus när han klev in på nya hard rock cafe (finns det ett gammalt?).
Det fullkomligt drällde av lättfotade damer som gjorde cirkuskonster ihop med en för några sedlar.
Är det på riktigt eller var det bara han som drömde önskedrömmar nu igen?

Dee_cati skrev:
En polare som är bosatt i götet sa att han trodde det var ett nyöppnat horhus när han klev in på nya hard rock cafe (finns det ett gammalt?).
Det fullkomligt drällde av lättfotade damer som gjorde cirkuskonster ihop med en för några sedlar.

Fanns inget hard rock cafe innan, han menade väl bara att det är nyöppnat med nytt namn. Hette Avenyn 10 innan.

Dee_cati skrev:

Jag börjar drömma

Dee_cati skrev:

Beror väl på vad det var för cirkuskonster ?

Slukade dom eld eller visade dom :tuttar (om det nu kan klassas som cirkuskonst?)

Har iofs aldrig hört talas om att det skulle finnas sådant där,gissar på att din polare var på något annat ställe.

Neb Jones skrev:
Tjena Bullen

/T

Snabbkurs i Gôttebosska http://web.telia.com/~u31420835/Gottebosska.mp3

Långa farbron skrev:
Beror väl på vad det var för cirkuskonster ?

Slukade dom eld eller visade dom :tuttar (om det nu kan klassas som cirkuskonst?)

Har iofs aldrig hört talas om att det skulle finnas sådant där,gissar på att din polare var på något annat ställe.

Det hette iaf avenyn 10 innan som T-katt sa. Det var som sagt vad han sa till mig iaf om hard rock cafe, att det var rena horor där för att lura av alla kåta killar en massa stålar. Han hänger här inne ibland, han kanske ser denna tråd och berättar hur det egentligen låg till. (jag kanske bara hörde vad jag ville höra...)

Dee_cati skrev:
Det hette iaf avenyn 10 innan som T-katt sa. Det var som sagt vad han sa till mig iaf om hard rock cafe, att det var rena horor där för att lura av alla kåta killar en massa stålar. Han hänger här inne ibland, han kanske ser denna tråd och berättar hur det egentligen låg till. (jag kanske bara hörde vad jag ville höra...)

TJo!

Det är jag som är den bosatta kompisen till Dee_cati!!

Jag kommerihåg det som igår. Det var Helgen (Lördag) innan Midsommarafton, då jag och en polare satt på stället nedanför "Hard Rock Cafe".
Vi käkade, drog några bärs. Ville sen se hur Hard Rock var! Vi gick dit, drack ett par öhl till! "Fantastiskt ställe att sitta ute på, om man bara vill dricka öl och ta snacks" (skönt med infravärme oxå). iaf.. Senare på kvälle gick vi upp på andra våningen (vån med dansgolvet) satte oss i de nice sofforna. Efter det kom det in ett helt gäng Tai och etioper eller dylikt!

Det satt typ tre killar o 10 tjejer. Senare försökte de dra ner en på dansgolvet, säga saker typ som: "jag tar den i alla hål", sen en av killarna (den biffiga) gick hela tiden runt och kollade så att tjejerna skötte sig!

Inte vad vi hade räknat med, eftersom det verkade som ett nice ställe!
Har inte varit där på kvällen sen dess, kanske bara var en rundåkande cirkus typ.

Maffian äger ju hela avenyn så vfn...! :3freak

Dee_cati skrev:

Vem fan köper drinkar till brudar på krogen då?

Sonite skrev:
TJo!

Det är jag som är den bosatta kompisen till Dee_cati!!

Jag kommerihåg det som igår. Det var Helgen (Lördag) innan Midsommarafton, då jag och en polare satt på stället nedanför "Hard Rock Cafe".
Vi käkade, drog några bärs. Ville sen se hur Hard Rock var! Vi gick dit, drack ett par öhl till! "Fantastiskt ställe att sitta ute på, om man bara vill dricka öl och ta snacks" (skönt med infravärme oxå). iaf.. Senare på kvälle gick vi upp på andra våningen (vån med dansgolvet) satte oss i de nice sofforna. Efter det kom det in ett helt gäng Tai och etioper eller dylikt!

Det satt typ tre killar o 10 tjejer. Senare försökte de dra ner en på dansgolvet, säga saker typ som: "jag tar den i alla hål", sen en av killarna (den biffiga) gick hela tiden runt och kollade så att tjejerna skötte sig!

Inte vad vi hade räknat med, eftersom det verkade som ett nice ställe!
Har inte varit där på kvällen sen dess, kanske bara var en rundåkande cirkus typ.

Maffian äger ju hela avenyn så vfn...! :3freak

I år alltså eller när det hette Aveny 10? När jag var på Aveny 10 blev jag inte erbjuden ngnting och fick inget napp heller, så jävla fattig man måste se ut. Eller jo förresten, vi vart erbjudna stryk en gång av ett gäng.

Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back