Göra hål i expansionskärl och få tätt?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Jag har gjort ett hål i mitt expansionskärl och dragit ett vp-rör igenom. Först limmade vi det med 2-komponents epoxy, läckte som ett såll :huvet

Sen så har jag försökt smälta ihop det med en lödkolv sen smetat silikon runt men det blir inte tätt ändå. Ge mig bra tips!

Ursäkta.. men gör man det ordentligt från början så ska du inte behöva bry dig om att det läcker....

Rengör ordentligt eftersom det i kylarvattnat e glykol..

biltema har en produkt som heter plastic welding,har inte provat men det kanske funkar! eller så funkar det nog med sån där kemisk metall som dom har på nästan alla macker,men som sagt gör rent noga å kanske rugga upp ytan lite med sandpapper!

AleX och UrbanTiger vad pratar ni om? Skruvnipplar? Jag har dragit en motorbur rätt genom kärlet därför måste jag ha hål i det.

Superbeast: Ska kolla upp biltemagrejen :tummenupp

Polyester kanske funkar? Jag har sånt över alla fingrar nu och det verkar kladda sjukt bra. Fast det kanske blir för poröst...
Hursomhelst sabbar jag mitt t-bord nu när jag kladdar på det.

Rigge skrev:
AleX och UrbanTiger vad pratar ni om? Skruvnipplar? Jag har dragit en motorbur rätt genom kärlet därför måste jag ha hål i det.

Superbeast: Ska kolla upp biltemagrejen :tummenupp

Jag fatta precis vad ut mena... genom att gänga på en bricka så får du mer uta att lima mot och en tåligare skarv...

Vad jag talar om?? att man ska göra saker o ting ordentligt....

Jag sa inte att du inte gjort detta men jag sa ochså att du ska kolla så limmet klarar av o lima de två plaster mot varandra..
Och sen sa du aldrig att det skulle gå igenom.. Eller?

AleX skrev:
Jag fatta precis vad ut mena... genom att gänga på en bricka så får du mer uta att lima mot och en tåligare skarv...

Vad jag talar om?? att man ska göra saker o ting ordentligt....

Jag sa inte att du inte gjort detta men jag sa ochså att du ska kolla så limmet klarar av o lima de två plaster mot varandra..
Och sen sa du aldrig att det skulle gå igenom.. Eller?

Vad ska jag gänga en bricka på? Brickor har inga gängor vad jag vet :confused: Sen sa jag fel förresten, det är inte ett VP rör det är ett pvc-rör som är 35mm typ.

Rigge skrev:
Tackar, men jag måste ha hål i det.

Går det inte att flytta expansionskärlet så att du slipper ha ett med hål i?
Borde gå att ta vilken behållare som helst nästan till expansionskärl.

norrlansguld skrev:
Går det inte att flytta expansionskärlet så att du slipper ha ett med hål i?
Borde gå att ta vilken behållare som helst nästan till expansionskärl.

Det är lite tight med plats.

Om du ruggar upp ytorna med 80-papper så kommer ett stort lass LiquiSole från Casco (finns på t.ex. ICA) att hålla tätt. Det tar dock flera dygn att härda (genom luftens fuktighet) ett tjockare lager.

Nyheter
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Back