Göra en nätplan

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
yamaha xj6
hejsan allesammans:)

har fått i skoluppgift att lägga fram en nätplan, då jag tänkte inrikta mig på en mc motor. till er hjälp skulle jag gärna vilja höra vad ni skulle tagit med, minst 10 aktiviteter på vilka följder man måste göra för att nästa fas ska kunna starta osv. och vad som är den röda tråden i aktiviteten.

för er som inte vet vad en nätplan är så är det tvärtemot ett Ganttschema. ett Gantschema är en tidsplan på vad som skall göras för olika veckor. medans i en nätplan gräver man mer ner sig i vad som är beroende av varandra.

tex: för att kunna resa väggar, måste grunden vara klar, och för att få grunden klar så måste utsättning vara utmärkt...

mvh elitan

"Nätverksdiagram" (Pert) kallar man det i den svenska MS Project. Är det en motor, som i själva funktionen eller är det konstruktionen (byggandet) av motorn?

Är det inte meningen att du själv ska lista ut vilka aktiviteter du ska ha med om det är ett skolarbete? :D Verktygen är dock lätta - allt kan göras i MS Project t.ex. där man lägger in aktiviteter och länkar samman, för att sedan ändra vy för utskrift. Om man vill fokusera på bara vad som händer och beroenden, så finns det ett program som heter WBS Chart Pro, som fungerar mycket bra för sådana upplägg. Det har dessutom en direkt koppling till MS Project, så man kan exportera och direkt se resultaten i Gantt-scheman, nätverksdiagram osv.

Säljes billigt, i befintligt skick!
shift_key.jpg

Jag har även en sån här fast endast i svart.. ALDRIG ANVÄND! Lägg bud!
CapsLock.jpg

Jo, lätt illamående infinner sig ganska ofta :) Alternativen (de riktigt bra projektstöden) är dock mycket dyra. Det är synkningen mellan flera projekt och generella resursfördelningar som man snabbt får behov av om man jobbar mot en större projektportfölj. För enklare bruk är dock Project helt ok och stundtals riktigt bra.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back