Göra en hemsida? Webbhotell o dyl, tips tack!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Skulle vilja fixa till en hemsida men jag kan inget sånt och därför behöver jag lite tips på webbhotell och sidor där man kan ordna upp en hemsida relativt enkelt.

Hade helst velat ha allt gratis men har förstått att webbhotell kostar men att det kan skilja sig markant i pris och att det kanske inte alltid är det bästa med tanke på adress och kvalité.

Vad ska jag tänka på? Vill kunna ladda upp bilder, ha ett disskutionsforum osv. Men samtidigt ska det vara rätt enkelt och lätt. :tummenupp

Har aldrig gjort en hemsida så jag kan verkligen inget om sånt. Berätta det jag behöver veta, tack! :)

Prova med one.com, många erfarna klagar på vissa tjänster från One men inget som jag tror kommer sätta käppar i hjulet för dig.
Kostar 12:-/mån har jag för mig.

Vad är syftet med hemsidan? I många fall kan en gratis blogg vara ett alternativ eftersom dessa är så lättskötta. De tillåter bilder och man kan ha diskussioner till varje inlägg. Administrationen är således oerhört enkel.

ska du köra forum är stöd för PHP & mySQL ett måste (nästan iaf).

Porr? :D

Vi använder surftown.se till butiken www.skanehobby.se

Använde oss av one.com innan men var missnöjda då de inte kunde erbjuda oss "link" som vi behövde till ett administrationsprogram.

Dock var ju one.com billigare och funkade kanon i alla andra avseenden.

Jag plussar också för manufrog. Främst för att de har stöd för gallery som är en mycket kraftfull bildalbumslösning. Hade one.com tidigare, men där gick det inte att installera gallery pga någon säkerhetsinställning i php som man inte kunde slå av.

Manufrog som hotell och Loopia som dns/domänhanterare kör jag på och är toknöjd. :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Jag plussar också för manufrog. Främst för att de har stöd för gallery som är en mycket kraftfull bildalbumslösning.

Är inte Gallery ganska värdelöst när det finns SimpleViewer? :va

Jag kör One.com på bandets hemsida, det var billigare och rätt mycket snabbare än Surftown vi hade innan.

EDIT: manufrog har ju trafikbegränsning, det kan ju vara en viss miss i planeringen om sidan ligger nere de tre sista dagarna varje månad för att man överskridit trafikgränsen.

Är inte Gallery ganska värdelöst när det finns SimpleViewer? :va

Jag kör One.com på bandets hemsida, det var billigare och rätt mycket snabbare än Surftown vi hade innan.

EDIT: manufrog har ju trafikbegränsning, det kan ju vara en viss miss i planeringen om sidan ligger nere de tre sista dagarna varje månad för att man överskridit trafikgränsen.

Trafikbegränsning ska man självfallet ha i åtanke om man ska skyffla upp en sida där man förväntar sig rejält med trafik. Jag har en simpel wordpressblogg bara så det är nog en bit upp till strecket i mitt fall.

Har aldrig använt simpleviewer, men det verkar smutt. Precis som gallery kräver det safe mode off och funkar alltså inte på one.com (om de inte möjliggjort att man får slå av det nu, det vet jag inte).

Kör oxå one.com och är nöjd med dom. Enkelt och billigt. :tummenupp

Men kan starta bloggar oxå.. :) :brinnerup

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken