göra eget tryck på kläder?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Om man säger att man gillar att göra coola bilder på datorn, tex med svart bakgrund. vadsomhelst, text eller nån slags cool logga m.m. Hur gör man då för att få detta på en t-shirt eller hood-tröja?

Förslag på hemsidor? Företag i halland?

som rocker som man e så köper man ofta kläder från olika band "merch-store". ofta schysst o udda design. typ som jag brukar rita. så jag vill göra min egen...

detaljer får man väl ta med företaget, om filtyp på bilden m.m.... eller om nån här arbetar som en "sån här"

tack o godnatt...zzz...

det finns väl en del företag som fixar sådant...
Hör med nått screentryckeri.
Normalt sett är första exet det dyraste då de måste tillverka schabloner (stavning?) och göra en tryckram, men efter det så blir varje ex billigare.

Har kört med asbilliga "stryka på-papper" från Classe Ohlsson. Funkar skitbra, än så länge. Modifiera lämplig bild eller tryck i datorn (kom ihåg att spegelvända) och skriv ut. Stryk på valfri tröja. Rekommendation med haynes eller anna t-shirt med kvalitet.

Funkar skitbra. Billigt, unikt och ballt.

:yoparty

hållundan skrev:
Har kört med asbilliga "stryka på-papper" från Classe Ohlsson. Funkar skitbra, än så länge. Modifiera lämplig bild eller tryck i datorn (kom ihåg att spegelvända) och skriv ut. Stryk på valfri tröja. Rekommendation med haynes eller anna t-shirt med kvalitet.

Det är till bläckstråleskrivare va? Clas Ohlson rockar ju phett :rock :rolleyes:

eller så gör man som jag gör i skolan: tar fram ett motiv, gör schablon och det, trycker i riktig screen tryck, har även börjat med 2 färgstryck nu :tungan, blir hur bra som helst, och gratis är det också, bara tröja som jag måste hålla med, men det kan man alltid leta fram nån i garderoben

jag beställer med en på jobbet, 110kr för en t-shirt med mitt tryck. Vet dock inte vad han gör med dom eller nånting om själva det men det blir då bra iallafall.

Det blir jäkligt snyggt när man gör det handgjort.
Men, helt enkelt, så vill jag kunna lämna en bild, visa vart den ska placeras och få den tryckt på en tshirt samt luvtröja. Vad kostar det uppskatningvis, om nån vet? Själva för arbetet o tryckningen.

:tummenupp

hållundan skrev:

yeah! men då blir det ju fyrkantiga tryck så att säga, eller hur man nu klipper pappret man har skrivit ut på. Men jag ska banne mej prova! en bra början iaf!

Jag tar 150 kr schablomenen, framsida, 25kr, en färg 25 kr, så ett tryck hos mig skulle kosta ungefär 200kr för ett tryck, men om du ska ha flera tryck på samma motiv så 50 kr per tryck, eftersom ramen i stortset går att använda hur många gånger som helst.., kanske ska säga att jag går Media tryck på Tumbagymnasium här i Sthlm, vi tar även emot andra beställningar, student plakage, afisher, broshyrer och sånt..., men jag gör bara screen än så länge...

Bikerbitch skrev:
Det är till bläckstråleskrivare va? Clas Ohlson rockar ju phett :rock :rolleyes:
Japp, bläckstrålepapper. 115 för 10 st tror jag att det var. Helt okej pris. Ser lagom slitet ut redan innan man använt grejerna.

Succén är ett faktum.

OM jag inte minns helt fel så beskrev jag hela screentrycksprocessen i någon tråd här på SH.com, dock vet jag inte var tråden finns! :3freak

Trötter skrev:
Annars kan jag beskriva hela proceduren, från val av motiv till färdig tryck
behöver väl egentligen inte fakta, ett nr, nånstans att skicka motivet samt kläderna och skiss på hur stort-långt är vad som behövs. Och ett pris på det hela...

Finns nån affär här i halmstad som säljer tröjor med valfri tex, typ "ledig" å sånt annat förbannat fult. Jag vill ju ha ett riktigt 2-3 färgs tryck helt enkelt, med fri bakgrund så att säga. ex se bild

Bifogat

• 12.jpg
    12.jpg
    49.3 KB · Visningar: 184
Kolla på JAC här i halmstad. Dom är rätt humana när det gäller priser. Iaf när man är ifrån Högskolan.

Det ligger vid gamla kårhuset, vid restaurang Polonez.

morecore skrev:
Finns nån affär här i halmstad som säljer tröjor med valfri tex, typ "ledig" å sånt annat förbannat fult. Jag vill ju ha ett riktigt 2-3 färgs tryck helt enkelt, med fri bakgrund så att säga. ex se bild
Utan att vara allt för insatt i ämnet:
Att trycka enbart text är ganska enkelt och billigt.

Vill du ha det där trycket i två eller tre färger och som screentryck och dessutom olika tryck på framsidan och baksidan så blir det dyrt. En schablonkostnad per färg och en uppsättning till till baksidan. Alltså: två färger och olika tryck på fram och baksida blir totalt fyra schabloner. En schablon kostar ca 150-250kr och uppläggningskostnaden per schablon är kanske 20-25kr. Då räknar vi: (4*200)+(4*25)=900kr. I tryckkostnad för en tröja.

Är det däremot så att man kan använda enbart en schablon (en färg och samma tryck för fram- och baksida) blir det ju som du ser inte riktigt lika dyrt.

Det billigaste och enklaste är att att använda "stryka-på-papper". Kanske inte lika snyggt eller lika hög kvalitét på trycket. Men kan man leva med de faktorerna och bara ska trycka någon enstaka tröja så är det ju lugnt.

Annars kan du ju ta kontakt med de dära attitude.se. De verkade ha männskliga priser. :)

(För den som inte visste det kan jag nämna att brodyr är svindyrt.)

hållundan skrev:
Kolla på JAC här i halmstad. Dom är rätt humana när det gäller priser. Iaf när man är ifrån Högskolan.

Det ligger vid gamla kårhuset, vid restaurang Polonez.
aah det var nog den jag tänkte på, ganska nära Musikaffären och torget, åt de hållet iaf... :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back