göra eget tryck på kläder?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Om man säger att man gillar att göra coola bilder på datorn, tex med svart bakgrund. vadsomhelst, text eller nån slags cool logga m.m. Hur gör man då för att få detta på en t-shirt eller hood-tröja?

Förslag på hemsidor? Företag i halland?

som rocker som man e så köper man ofta kläder från olika band "merch-store". ofta schysst o udda design. typ som jag brukar rita. så jag vill göra min egen...

detaljer får man väl ta med företaget, om filtyp på bilden m.m.... eller om nån här arbetar som en "sån här"

tack o godnatt...zzz...

det finns väl en del företag som fixar sådant...
Hör med nått screentryckeri.
Normalt sett är första exet det dyraste då de måste tillverka schabloner (stavning?) och göra en tryckram, men efter det så blir varje ex billigare.

Har kört med asbilliga "stryka på-papper" från Classe Ohlsson. Funkar skitbra, än så länge. Modifiera lämplig bild eller tryck i datorn (kom ihåg att spegelvända) och skriv ut. Stryk på valfri tröja. Rekommendation med haynes eller anna t-shirt med kvalitet.

Funkar skitbra. Billigt, unikt och ballt.

:yoparty

hållundan skrev:
Har kört med asbilliga "stryka på-papper" från Classe Ohlsson. Funkar skitbra, än så länge. Modifiera lämplig bild eller tryck i datorn (kom ihåg att spegelvända) och skriv ut. Stryk på valfri tröja. Rekommendation med haynes eller anna t-shirt med kvalitet.

Det är till bläckstråleskrivare va? Clas Ohlson rockar ju phett :rock :rolleyes:

eller så gör man som jag gör i skolan: tar fram ett motiv, gör schablon och det, trycker i riktig screen tryck, har även börjat med 2 färgstryck nu :tungan, blir hur bra som helst, och gratis är det också, bara tröja som jag måste hålla med, men det kan man alltid leta fram nån i garderoben

jag beställer med en på jobbet, 110kr för en t-shirt med mitt tryck. Vet dock inte vad han gör med dom eller nånting om själva det men det blir då bra iallafall.