Göra eget throttelstopp, lagligt och lätt inför reg bes. Ktm 690 duke

Kevve

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
KTM 690 Duke -08
Tjena, har precis inhandlat mig en 690 duke -08 men eftersom jag fortfarande bara har begränsad så måste jag regga om den och därför sätta dit en strypning under besiktningen.. Är det någon som vet om man på något smidigt sätt kan begränsa gashandtaget eller vad som helst som kan göras själv så att det går igenom utan anmärkning? Helst ska det gå att sätta på / ta bort på ett par minuter (när man väl kontruerat det som behövs).

I värsta fall får jag väll köpa en färdig strypning men känns jävligt surt att lägga ut nästan 2k på något man använder en dag..

Tackar så mycket för alla svar!

för att få den laglig så lätt så möjligt så tror jag att det billigaste är att köpa en färdig för annars så måste du ha den bänkad och en massa annat :huvet

Dom senare 690:orna pluggar man in och programmerar om till 25kw(eller 23kw).
Kanske höra med KTM-verkstan om det är möjligt på 08 också, samt kostnaden för det.

Som nämns ovan, så ska det ju finnas en beskrivning samt intyg(inkl bänkning) på en specialare och hur strypningen är gjord....och det är ju lite omöjligt för en privatperson att göra det.

får väl med ett intyg om man köper färdigt kitt?
finns till 690 på mc kompaniet

Metallbiten i strypkittet är värd 2kr resten av kostnaden är intyget som man måste ha. Att strypa med en egen metallbit och därefter bänka+ordna intyg kostar mer.

Okej, jag tackar för alla svar och det får bli att beställa en strypning då eftersom detl ät klart lättast, trodde inte dom var så seriösa med intygen... Men det finns ingen strypning till duke just men funkar det med smc strypningen eller ska man ringa och höra med dom?

En ot fråga: Går det fixa något billigare akra slipon till min hoj? Det jag hittar ligger på 15000 typ, skulle helst vilja ner till priser under 6k... antar att det inte går att använda samma som till någon annan ktm modell som är betydligt billigare? Bara fixa ett eget fäste? Den låter ju som en jäkla gräsklippare orginal...

Eller om någon vet hur bra tex FMF Apex / liknande är, vill ha det där råa ljudet.

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...