Gör ja fel?!

Eyub

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Ducati 748S Ducati Corse Edition
:näsblodTjena, har en återkommande problem!

fotpinnarna går i när ja kör me hojjen ofta... hur kan ja få bort de
(utan att sänka farten)

ebbe

Kör inte sporthoj men...
Du kan ju luta mer än hojen... Alltså ha hojen mer upprät och häng ut från den mer så behöver du inte luta hojen lika mycket i kurvorna... Det borde funka

Det är en av barnsjukdomarna från CBRen 1991. Bör bli åtgärdat på garantin.

Gå in till närmaste Hondacenter och tala om ditt problem så tar de och fixar till det direkt.
10minuter senare har du en helt ny cykel.

När jag hade min cbr 600 -92 skruvade jag bort piggarna på fotpinnarna, då tar de i lite senare iaf...

Det är en av barnsjukdomarna från CBRen 1991. Bör bli åtgärdat på garantin.

Gå in till närmaste Hondacenter och tala om ditt problem så tar de och fixar till det direkt.
10minuter senare har du en helt ny cykel.

Det där var ju inte ens kul :gnissla

gå en SMC-kurs o lär dig rätt körställning (hänga av) så får du lite hjälp på traven. köpa ny hoj funkar också menär lite dyrare...... det fick jag göra, fast det var avgasrören på mitt lilla monster som tog i.....

/Hanna

Som sagt redan, bort med hero-blobs från fotpinnarna, ut med ena skinkan bredvid sadeln inför svängen och häng av överkroppen så att du har huvudet intill backspegeln och ena armen nästan är utsträckt över tanken till bortre styret. Det är främst överkroppen som ska hängas ut eftersom du har mest vikt där. Hänger du av så pass så flyttar du ner tyngdpunkten avsevärt och kan då ha hojen mer upprätt.
Skrapar du ändå fotpinnarna så är en fotpinssats på sin plats och i sista hand en rejsigare hoj.

superbikes27dwba_400.jpg

Last edited:
Min Fz6n sätter jag ofta i pinnarna i rondeller med, men jag vill inte köra mer sällan för det:) är det någon som har koll på om de sticker sitter mkt längre ut/ner jämfört med rr hojarna eller måste jag häng satans mkt mer ut bara :tungan

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show