Går mycket tjejer på min skola (parkering)

Där billen rullat fram kan jag förstå att någon glömt handbroms eller lägga i en växel. Men hur fan har den andra människan tänkt?

Jag kommer ihåg en rolig syn appropå det. Tidigare jobbade jag på ett ställe där jag såg ut över en motorvägspåfart. Man körde upp i riktigt mot stockholm sedan gjorde påfarten en u-sväng så man kom på motorvägen i riktning från stockholm. Det här gjorde att många stannade efter en bit och började backa.

En kvinna backade så långsamt så långsamt så långsamt rakt ner i diket. Så körde hon fram en bit och började backa igen...ännu längre ner i diket. Det där höll på ett tag tills hon stod helt åt helvete och fick ringa bärgare :D

Karlstads Universitet är en sällsam upplevelse, jag pluggade där en månad och de minst tappade var utbytesstudenterna.......

Som någon skrev, jag kan förstå den andra bilden, har väl hänt man glömt handbromsen själv dock inte med så ödesdigra konsekvenser.

Men hur fan har tjejen på första bilden lyckats med det där?!

När jag ägde min första hoj så kom en kvinna och ringde på dörren.
-hej har du en röd motorcykel?
-japp
-jag har liksom backat på den så den ligger ner här ute.
-ehh jaha (satte ut den på blocket ca 10min före hon kommer)

Visade sig att hon glömt handväskan i lägenheten och parkerade bilen utanför porten för att springa upp och hämta den varpå hon glömde lägga i handbroms och bilen och hennes 2 barn rullar bak och stöter till hojen för att sedan få sig en resa på runt 20m före det tog stopp in i fasaden.

Började för övrigt bråka med mig när jag sa att bromshandtaget och överdraget på dynan var paj, kunde inte förstå hur dynan kunde gå sönder av att hojen blev påbackad och föll omkull, jag sa att hon ska vara glad för att jag inte drar in f.bolaget i saken så hon får betala självrisk mm och snabbare än hon var då har jag inte sett någon dra fram en plånka och pröjsa :)

På sista bilden ser du hans arm sträcka sig från förarsätet :mattias

:fakta

Karlstads Universitet är en sällsam upplevelse, jag pluggade där en månad och de minst tappade var utbytesstudenterna.......

Man hamnar ofta med liksinade när man väljer program. Bara en tidfråga innan du är som dom andra läkarstuderande eller vad det nu var du pluggade. Välj en riktig linje istället:finger

Som någon skrev, jag kan förstå den andra bilden, har väl hänt man glömt handbromsen själv dock inte med så ödesdigra konsekvenser.

Men hur fan har tjejen på första bilden lyckats med det där?!

Jag kan inte heller förstå hur hon lyckades. Skrattade som fan när jag såg bilarna. Dom står alltså med ca 20m avstånd ifrån varande också.

Last edited:
Man hamnar ofta med liksinade när man väljer program. Bara en tidfråga innan du är som dom andra läkarstuderande eller vad det nu var du pluggade. Välj en riktig linje istället:finger

Jag pluggade med biomed och systerprogrammen när jag var där och 75% av dem skulle jag aldrig vilja ha som kollegor. Inkompetenta lärare och omotiverade samt nonchalanta elever som alltid undrade "måste vi lära oss det där?" även för det mest basala. JA det är viktigt att kunna räkna på volymer om du skall distribuera läkemedel, 100mg och 1g är inte samma sak och patienters liv hänger på att du räknar rätt......

När sedan alla infödda studenter iförda overall och drickandes sofiero på grov värmländska försökte mobba en pga skånskan blev jag bara trött.....

Fast i övrigt är Karlstad en fin stad och grusvägarna är fantastiska......:yoparty

Dom har någon sorts nollning här i Karlstad idag, ser för fan ut som om åttitalet har vaknat från dom döda. Neonfärgade overaller och sliriga fjortisar i varenda buske. Man har svårt att tro att dom är gamla nog för att plugga på högskola/universitet eller vad det är dom gör.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman