Går hojen igenom besiktning tro'?

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
-65 sportster
Otroligt nog börjar det bli dax att beställa besiktningstid. Då jag har ändrat en del på knarren så undrar jag om ni (som troligen redan har besiktigat era modifierade fordon) vet vad jag kan förvänta mig?

Jag har ändrat gaffelvinkeln (höjt den 3cm) och således blir hojen längre, styret är lite bredare än tidigare samt skjutspinnarna är borttagna :gnissla

..sedan är det ju en massa annat som är gjort också men det är ovanstående jag oroar mig för. Kommer det att krävas en typbesiktning pga detta? Jag tycker inte det när jag läser föreskrifterna fr. VV men man vet ju aldrig.

edit: flytta gärna tråden till lämpligt forum...jag tänkte mig inte för.

Last edited:
Hej. Det låter inte som nåt stort problem. Min är mer moddad och jag har inga som helst problem.
Per

måste man inte reg bes. om man ändrar gaffelvinkeln?

EDIT. kanske inte, jag kan ju den på min :S

Hehe - det där är en kakbit! Inte en chans att det är några problem. MEN fotpinnarna bak får du nog skruva dit, är den reggad för passagerare ska det kunna åka en bakpå - alltså sits och pinnar.

Inga krav alls på fotpinnar bak och sålänge du inte har svetsat/ändrat styrhuvud vinkel eller själva ramen är det inga som helst problem.

Inga krav alls på fotpinnar bak och sålänge du inte har svetsat/ändrat styrhuvud vinkel eller själva ramen är det inga som helst problem.

Exakt. Inga passagerarfotpinnar eller passagerarsadel behövs längre. Frågade i Mars iår när jag besiktade gixxern och dom sa att det var inga problem alls om man kom utan dom. Dom kollade tom. i datorn och det finns inte ens en anmärkning som kan få om man inte har passagerarfotpinnar eller passagerarsadel.

Det låter ju som att det kan gå vägen! ...bara jag inte råkar ut för ngn paragraf-furste med abstinens & måttband.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...