"Går ej att regga"

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
-
I vissa annonser på internet ser man att det står "går ej att regga" eller "enbart för tävling/banåka".

Varför skulle det inte gå att regga in den? Om man skulle köpa nått så är det väl naturligt att man får med papprena på den?
Enda anledningen jag ser är att prylarna skulle vara stulna.

Eller vad säger experterna?

Har för mig att Norge har nått system där du kan köpa en ny hoj betydligt billigare om du tar bort inreggningsmöjligheten, många Svenska bonhojar kommer i sin tur från Norge..

eller så är det den där nya grejen att om hojen aldrig varit inreggad i Sverige innan visst datum och sånt och saknar en viss standard så går den inte längre att regga in i Sverige. Vissa banhojaar har säkert aldrig varit inreggade o de kommer de inte heller att kunna reggas in...
El nått sånt... Har sett några trådar om det...

Troligen inte stulen.

Köper du en hoj som är avskriven efter t.ex. en krasch, och köper den som skrot kan du dra momsen på den om jag fattat det rätt.

I och med att en och annan hoj kraschas bygger man sen ihop den med dvs delar som man köper t.ex. på Sporthoj.com köp/sälj.

På så sätt kan du, om man till skillnad från mig är lite händig bygga en hoj som du kan köra på bana för en sisådär 40kkr för en hyffsat nyhoj.

Hade jag varit lite bättre på att meka, och lite snabbare (så man hade kunnat ta licens utan att skämmas) hade det varit ett billigare sätt att köra bana.

/Henrik

min racer har inga papper då det är kraschad skrotad hoj som är byggd upp igen som just det banhoj därav inga regpapper o ABSOLUT inte stulen. om hojen är för dyr att reparera för försäkringen skrotas den. papperen försvinner o du kan köpa den i delar på skroten eller du kan själv köpa loss den av försäkringen sen är det bara handla tillräckligt med delar så har du en hel hoj o vips har du en banhoj som inte kan reggas

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back