Går det att köra på bakhjulet med era hojjar?

aprilia_driver

älskar allt med motor
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Aprilia RS 125-01 (arrow effekt system! rörlig avgasport:) khan 36mm förgasare)
går det att köra på bakhjulet med era hojjar?

som det står i titeln... är det nån som har en 125:a som går att rycka upp på slangen?

mvh
patrik

Klart, det går med moppar också.
Det är dock svårt, så kan du åka på bakhjulet med en 125a klarar du dig nog ganska bra när du köper större hoj.

Finns det någon som kan köra långt?? alltså på balans inte bara styrka några meter, utan typ en kilometer....

Inga problem att köra någon kilometer. Bara rycka upp den på 4:an så har den en lugn o fin gång :rofl

Marals76 skrev:
Inga problem att köra någon kilometer. Bara rycka upp den på 4:an så har den en lugn o fin gång :rofl
Ap ap ap ! 125a nuva ? :fatta! :7peta

Jag har väl kört ca 50 meter eller nått som längst med 125an , med moppen klarade jag 1km, får väl dra ut o träna mera någon dag :).

Allround skrev:
Finns det någon som kan köra långt?? alltså på balans inte bara styrka några meter, utan typ en kilometer....

Det är inte så svårt att komma upp i balansläget, man måste bara träna bort rädslan. Men den är borta.

Jag kan få upp en 10cc sparkcykel på bakhjulet. Det svåra är att hålla den på bakhjulet...

StewOo skrev:
nog får jag upp min på bakhjulet om jag vill, men inte kan jag köra..

Det är det alla har problem med... :7peta
Fick upp körskolans 300 år gamla Yamaha TDM (eller vad den heter) som är strypt till 15 hästar, av misstag, hade precis lämnat (den otroligt sega, men otroligt sköna) XR:en ifrån mig. Så jag "tror" jag varvade för mycket.

aprilia_driver skrev:
som det står i titeln... är det nån som har en 125:a som går att rycka upp på slangen?

mvh
patrik

Har en film när en Dt 125 kör på bakan långt, högt och stabilt. Så det verkar inte vara några problem han står till och med upp. fast han är nog ganska duktig också, han är från SH, kanske är Nisse Järnet?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra