Gå från Hornet -08 till CBR 929, hur stort hopp är det?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Gå från Hornet 600 -08 till CBR 929, hur stort hopp är det?

Japp, hur stort hopp i prestanda? Någon som har några invändningar?

Jag ska inte göra detta än, absolut inte. Men kan tänka mig att nästa hoj blir en 929:a.

Last edited:
Jag har kört en hornet 02 innan jag hoppade på en 929 01.

Själv tycker jag det är ett stort steg mellan dessa! Sittställningen är mer krävande men på ett mycket bra sätt för bana men på vanlig väg föredrar jag hornets sittställning.

Annars så tycker jag att effekten är väldigt stor skillnad och inte bara bottendraget utan överhuvudtaget!

Kanon tycket jag, passar mig mycket bra annars!

Vänta tills du har rätt behörighet på kortet och ge dig ut och provkör... Det är det absolut bästa. Har själv varit i din sits så jag vet hur det är :) Man funderar och funderar på att byta hoj. När det väl är dags har man hunnit ändra sig tusen gånger, plus att det har kommit lite nya fräckare hojmodeller att dregla över :)
För att vara lite konstruktiv så kan jag väl säga att det är en hel del skillnad mellan de två hojarna. En helt annan sittställning som är lite jobbigare för kroppen speciellt innan man vant sig. Effekten ligger också mer på topp i en sporthoj. Jag hade en Hornet 600 -03 innan. Nu blev det iofs en annan nakenhoj för jag gillar stuket :)

Vänta tills du har rätt behörighet på kortet och ge dig ut och provkör... Det är det absolut bästa. Har själv varit i din sits så jag vet hur det är :) Man funderar och funderar på att byta hoj. När det väl är dags har man hunnit ändra sig tusen gånger, plus att det har kommit lite nya fräckare hojmodeller att dregla över :)
För att vara lite konstruktiv så kan jag väl säga att det är en hel del skillnad mellan de två hojarna. En helt annan sittställning som är lite jobbigare för kroppen speciellt innan man vant sig. Effekten ligger också mer på topp i en sporthoj. Jag hade en Hornet 600 -03 innan. Nu blev det iofs en annan nakenhoj för jag gillar stuket :)

Sittställningen och så är nog inga problem, jag har alltid haft sporthojar innan men inte kört så mycket dock.

Jag får se om jag hittar någon 25 kw CBR 929 för provkörning, annars kan det bli svårt att veta hur en sådan känns iallafall. Iofs provkörde jag aldrig Horneten innan köp heller :gnissla

Jag orkar inte med en nyare hoj... 929:an har allt jag behöver ha tror jag. Nyare hojar kostar bara mer och man oroar sig för mycket. Sen får man inte glömma försäkringen på nyare RR hojar :huvet

25 kW 929?

Vänta till du har rätt behörighet ist. Annars blir det lite väl mycket posörvarning över det hela.

25 kW 929?

Vänta till du har rätt behörighet ist. Annars blir det lite väl mycket posörvarning över det hela.

Horneten är väl posör på 25 kw också isåfall? Vilka hojar har 25 kw standard? De flesta måste ju strypas.

Jag kör väl vilken hoj jag vill. Men visst, alla får ju ha sin åsikt? Posör är jag inte, det kan jag lova dig.

Sen är det nog inte så många som kör med strypningen kvar heller, men det har vi diskuterat i en annan tråd redan :)

köp inte en 929 utan 954 isf , du lär tröttna ganska fort då det inte är ngn fartraket

Horneten är väl posör på 25 kw också isåfall? Vilka hojar har 25 kw standard? De flesta måste ju strypas.

Jag kör väl vilken hoj jag vill. Men visst, alla får ju ha sin åsikt? Posör är jag inte, det kan jag lova dig.

Sen är det nog inte så många som kör med strypningen kvar heller, men det har vi diskuterat i en annan tråd redan :)

strypa en 929 till 25kw är väl lite som att sätta hiss på ett utedass..

bättre att vänta och satsa på en 954 istället
men att åka runt utan strypningar och krascha och så lyckas FB se detta och du står utan försäkring..toppenläge..:rolleyes:

strypa en 929 till 25kw är väl lite som att sätta hiss på ett utedass..

bättre att vänta och satsa på en 954 istället
men att åka runt utan strypningar och krascha och så lyckas FB se detta och du står utan försäkring..toppenläge..:rolleyes:

Ja, eller så hinner man montera tillbaks strypningarna innan försäkringen tar en koll :)

Jo, jag har annat folk som gör det för mig ifall jag hade varit på sjukan. :tungan 954:an är ett självklart val både utseendemässigt och prestandamässigt, men det skiljer ju rediga pengar mellan den och 929:an och jag tycker att 929:an räcker.

Ja, eller så hinner man montera tillbaks strypningarna innan försäkringen tar en koll :)

Jo, jag har annat folk som gör det för mig ifall jag hade varit på sjukan. :tungan 954:an är ett självklart val både utseendemässigt och prestandamässigt, men det skiljer ju rediga pengar mellan den och 929:an och jag tycker att 929:an räcker.

hahahahah det skulle jag vilja se..

lite svårt när du ligger på sjukvagnen, hojen bärgas och låses in på närmaste mc verkstad

undrar hur man kommer åt att skruva tillbaka stypet då..:confused: :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage