Gängtätning HÖGtemperatur!?!?!

Richi-Rich

Kör i alla andras tempo!
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
2xR1
Någon som vet någon bra gängtäning man kan använda där det ligger olja som är uppe i motornstemperatur som håller tätt och inte löses upp ?:va

Finns en massa produkter.
Jag använder "Easy Gasket" från Innotec.
Funkar.

Edit: Läste fel först, det jag nämner här nedanför är gänglåsning... inte tätning :näsblod

Jag använde Loctite 243 här om dagen, den kan du använda en bra bit över 100 grader samt att den fungerar där det också finns oljerester (men det är självklart bäst att ta bort oljan först).

Efter 5000 timmar i 125 grader och tillsammans med motorolja så tappar man bara 5% i styrka :tummenupp

Last edited:
Loctite 510 flänstätning används original för gängtätning mellan växellådan och kopplingen i Ducatis motorer. Är specad upp till +200grC.

Du ska ha loctite 572 eller 577. Skillnaden på dessa är att 577 härdar. Dessa två använde vi när jag jobbade med att montera motorer. Jag skulle nog ta 572 i ditt fall.

Ovan nämnda Easy Gasket är istället för packning, alltså inte gängtätning även om det säkert fungerar...

loctite 510 vet jag inget om, men flänstätning använde vi som packningsklister, inte som gängtätning.

over and out! :rolleyes:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage