Gäddfiske Västervik

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Jag och 2 andra kompisar skall åka till Västervik i helgen med målet att försöka landa ett par rejäla firrar:yoparty. Som med allt annat vi hittar på tillsammans så kommer detta också bli en tävlan så vad är stalltipsen för att kunna dominera fisket och landa grov gädda på östkusten????
Personen med det vinnande tipset kommer att belönas rikligt:).
Antagligen kommer belöningen väga mellan 6 & 14 kg lite slemmig och luktar mus:rolleyes:
ja så kom igen nu kom med lite tips till coachen.

Det har gått något fiskeprogram på Discovery då de åkte till Västervik och fiskade gädda i ett avsnitt. Men jag kommer inte ihåg vad programmet hette och har ingen aning om det finns att se någonstans på nätet.

ja har ett par fina vobblers hemma hos farsan som de har landats de finaste gammelgäddorna runt västervik me sen de va nya för sisådär en miljon decenier sen...

några tips har ja ju dock såklart inte eftersom jag själv tänkt o ta upp dem i sommar :D..

ja har ett par fina vobblers hemma hos farsan som de har landats de finaste gammelgäddorna runt västervik me sen de va nya för sisådär en miljon decenier sen...

några tips har ja ju dock såklart inte eftersom jag själv tänkt o ta upp dem i sommar :D..

Kom igen nu :) det är catch and release som gäller för oss så du kan plocka upp dem i sommar iallafall

Jag har börjat köra med stora/långa Jigg funkar siit phra! :tummenupp

Kom igen nu :) det är catch and release som gäller för oss så du kan plocka upp dem i sommar iallafall

nae ärligt talat så har jag inga speciella tips då vi fiskar på våra sweetspots som ärvts ända från gammelfarfars far o de e lite svårt att förklara vart dem e :D
Men de gillar gamla vobblers som går nära botten iaf...

nae ärligt talat så har jag inga speciella tips då vi fiskar på våra sweetspots som ärvts ända från gammelfarfars far o de e lite svårt att förklara vart dem e :D
Men de gillar gamla vobblers som går nära botten iaf...

Gamla fula trubbnosar som är röda och vita? ;)
De brukar funka även här uppe.

Vi har fått sjukt mycket de sista veckorna här i skåne-land på "psykadeliska" färger.

Ett par riktigt säkra kort för oss har varit Rapala J9, J11 samt J13. Alla grön-gula. Har inte lyckats dra någon riktig madame på dessa (över 10kg) men dock riktigt många.
Sen är ju röd-vit HI-LO eller mete med liten mört säkra kort. Det senare om du vill ha större krokodiller. :tummenupp

Edit:

Hur coolt är det inte när gammelgäddan försöker sno din nyfångade gädda :yoparty

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/X8aWxtdSB2A&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/X8aWxtdSB2A&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Gamla fula trubbnosar som är röda och vita? ;)
De brukar funka även här uppe.

oh yeah, med massa fina bitmärken.
Den ska knappt synas när den far fram där på botten men jävlar när gammelgäddan får syn på den ändå då smäller de...

Farsan har sin lilla historia om när gammelgäddan satt på kroken nere vid sjön i vårt sommarställe utanför västervik då fisken tydligen ska ha dragit runt honom över sjön tills nån kom med annan båt o körde över linan.

Hur det ligger till med dosen sanning i den historien de låter jag vara osagt men det kan ju vara sant iaf med en dos "åå när fiskarn han talar om, hur stora fiskar han fått...." :D

I Västervik har naturtrogna färger samt blått funkat bäst.
Men vad vet jag, har bara fiskat gädda där hela livet ;-)

jag kom på att jag har en favo vobbler som jag köper så bilttema. Det är en sjunkande, funkar också jävligt bra. Jag kan länka om någon är intresserad! Surfar mobil nu så det får bli senare....

Kör på djupkanterna 5-9m utanför lekvikarna. Hugger satan där 40 landade gäddor hittils i år. :yoparty tagna ofta på Rapala Magnum Firetiger ,röd/gul

Fy fan vilket skitväder o skitfiske vi hade i Lördags +2 grader och regn/snö gjorde att fisket var minst sagt trögt räddaren i nöden var som vanligt Mummelmann och Felix Gulaschsoppa. Vi lyckades med att köra på grund inte mindre en två ggr. Så i det stora hela var det som en helt vanlig fiske helg.

*/ ?>
Back