FZR Projekt

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Det är väl lika bra att jag startar en tråd där jag visar upp mitt projekt lite. kan behöva lite respons å tipps ibland.

Som det är just nu funderar jag på hur fan ja ska göra med bakljus :confused:
blir det godkänt om jag löder eget? dvs, köper dioder ock löder i där jag vill ha dom? självklart kommer det bli ordentligt med dioder och det kommer vara olika styrka för broms å vanligt bakljus.

skickar med några bilder också, det är inte riktigt så det ser ut nu, men på ett ungefär, har kapat bort allt skit som sticker ner under bakkåpan och provisoriskt monterat undertailen. :tummenupp

Ska dyka ner med kameran senare å fota lite mer. :)
som det ser ut nu, kommer jag att försöka behålla övre framkåpan från orginal, då det blir så jävla bökigt att få dit hela R6 överkåpan, dock har jag inte bestämt mig än, alla tips är välkommna! :tummenupp

Bifogat

• PC170047.jpg
    PC170047.jpg
    135.8 KB · Visningar: 371
  • PC170048.jpg
    PC170048.jpg
    90.3 KB · Visningar: 394
Nu har jag varit nere och fotat lite till...

Den kåpan som står uppe på hojen på sissta bilden, skall troligtvis kapas sönder för att passa i "gapet" på sidan. har mätt lite och det verkar stämma. någon som har något annat förslag på hur jag kan få dit den? eller hur jag ska kapa den?

Bifogat

• PC230011.jpg
    PC230011.jpg
    93.3 KB · Visningar: 253
  • PC230012.jpg
    PC230012.jpg
    92.6 KB · Visningar: 255
  • PC230016.jpg
    PC230016.jpg
    93.9 KB · Visningar: 343
  • PC230008.jpg
    PC230008.jpg
    39.2 KB · Visningar: 244
Matterunken skrev:
dit me ett crosstyre och ett fighterlyse bara... så är den biff. :rofl

Tanken slog mig faktiskt, men jag vill åka Sporthoj.

jag funderar på hur fan ja ska göra med sadeln, visst måste det väl funka att bara ta "skumgummi" eller liknande material och "tälja" till det i rätt form och sedan klä över med skinn?

Yamaha_Tobbe skrev:
sätter du kapen i den där då jävlar vet jag inte riktigt vad jag gör :mad:
:argpådato :argpådato :argpådato

Tyvärr är den för "kort" i rocken, så den når inte ner... :( vet tyvärr inte hur ja ska lösa det annars... då FZRen Tydligen är större än R6an så blir det så jävla trångt. den hamnar så långt fram för att jag skall kunna styra fullt ut, å det blir då å se framtungt ut.

Edit: ja ska nog springa ner å försöka få ett foto på det, så jag kan jämföra... det blir dock massa annat meck då oxå... men inget är bestämt än!

Last edited:
jag letar själv som en galning efter en schysst fzr 600 91+ med helkåpor som inte har gått allt för långt men det finns inte så många på marknaden.

Yamaha_Tobbe skrev:
jag letar själv som en galning efter en schysst fzr 600 91+ med helkåpor som inte har gått allt för långt men det finns inte så många på marknaden.

problemet är väl att folk begär överpriser för halvhäckar... Alla FZRer har helkåpa, förutom dom som har kört sönder dom på ett eller annat sätt, som jag har.

jag monterade på den främre kåpan en sväng lite på lösen (den sitter fasttejpad) och såhär blir resultatet då, visst det ser inte helt tokigt ut, men den ser aningen framtung ut. :brinnerup lite kluven vilket som blir bäst faktiskt...

Bifogat

• PC230020.jpg
    PC230020.jpg
    85.8 KB · Visningar: 322
  • PC230021.jpg
    PC230021.jpg
    91.6 KB · Visningar: 260
  • PC2300111.jpg
    PC2300111.jpg
    94 KB · Visningar: 318
Fluxir skrev:
problemet är väl att folk begär överpriser för halvhäckar... Alla FZRer har helkåpa, förutom dom som har kört sönder dom på ett eller annat sätt, som jag har.

jag monterade på den främre kåpan en sväng lite på lösen (den sitter fasttejpad) och såhär blir resultatet då, visst det ser inte helt tokigt ut, men den ser aningen framtung ut. :brinnerup lite kluven vilket som blir bäst faktiskt...

ser både bra o konstigt på samma gång :3freak

Fluxir skrev:

jag funderar på hur fan ja ska göra med sadeln, visst måste det väl funka att bara ta "skumgummi" eller liknande material och "tälja" till det i rätt form och sedan klä över med skinn?

med sadeln gör du såhär.
gå in nånstans där dom säljer madrass på lösmeter eller ett sadelmakeri o köp en bit skum av de du tycker e lämpligt hård eller mjuk.

skär till som du vill ha ungefär o vad jag förstått ska de gå o få bort knölar o andra grejer på skumgummit med en bandslip :)
sen köper du biltemas fuskskinn för att den e billig + att den e lätt o jobba med..verka även tåla vatten :tummenupp

ozeo skrev:
ser både bra o konstigt på samma gång :3freak

med sadeln gör du såhär.
gå in nånstans där dom säljer madrass på lösmeter eller ett sadelmakeri o köp en bit skum av de du tycker e lämpligt hård eller mjuk.

frågan är hur svårt det är att förlänga kåpan så att den går ner hela vägen, så jag blir av med glipan på sidan. tror att jag kommer kunna få den några cm längre bakåt, så det kommer nog se lite bättre ut. :)

Sadeln löser jag nog då jag hittade en "skorstenspropp" hemma, som man använder när man renoverar skorstenar, att dra upp i skorsten för att läggapå nytt bruk på väggarna i skorstenen. den är gjord i skumgummi, ganska stabilt och lagom hårt, så det skall bara fixas i lagom form :tummenupp och kläs med lämpligt material, troligtvis åker jag förbi agentur affärn i örebro å köper där, dom har ett stort sortiment. :tummenupp

Någon som har några förslag på hur fan ja ska göra med lysen i den nya kåpan? jag vill ha bättre ljus än FZRen har original, då det är KASS!! :brinnerup

Fluxir skrev:
frågan är hur svårt det är att förlänga kåpan så att den går ner hela vägen, så jag blir av med glipan på sidan. tror att jag kommer kunna få den några cm längre bakåt, så det kommer nog se lite bättre ut. :)

Sadeln löser jag nog då jag hittade en "skorstenspropp" hemma, som man använder när man renoverar skorstenar, att dra upp i skorsten för att läggapå nytt bruk på väggarna i skorstenen. den är gjord i skumgummi, ganska stabilt och lagom hårt, så det skall bara fixas i lagom form :tummenupp och kläs med lämpligt material, troligtvis åker jag förbi agentur affärn i örebro å köper där, dom har ett stort sortiment. :tummenupp

Någon som har några förslag på hur fan ja ska göra med lysen i den nya kåpan? jag vill ha bättre ljus än FZRen har original, då det är KASS!! :brinnerup

de gammla klassiska med 2 projektorlysen :yoparty

ozeo skrev:
de gammla klassiska med 2 projektorlysen :yoparty

Förslag på exempel? var finns det? och hur fasen ska jag sätta dom? :va

EDIT: så ser den ut frammifrån, ja det sitter snett, sitter inte där den ska sitta permanent än.

Bifogat

• PC230025.jpg
    PC230025.jpg
    58 KB · Visningar: 309
Last edited:
Fluxir skrev:
Förslag på exempel? var finns det? och hur fasen ska jag sätta dom? :va

EDIT: så ser den ut frammifrån, ja det sitter snett, sitter inte där den ska sitta permanent än.

kanske lite tips från denna tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98353

finns väl lite mer trådar där de används projektorlysen.
vart man hittar lysena vet jag dock inte..
han i den tråden har ju satt dom brevid varandra men jag tycker de ser snyggare ut o ha dom på samma sida i höjdled :) en smaksak

Ser riktigt najs ut, kul att folk bygger om sin Fizzer.
Ska snart börja med min med, letar efter R6 tail.
Ska lägga upp bilder när jag kommit non vart, typ i sommar.

Den kan nog blir bra men utan den där framkåpan såg jag då i alla fall drag av en riktigt snygg fighter :tummenupp

hoppas de blir bra:)

superstreetbike skrev:
Ser riktigt najs ut, kul att folk bygger om sin Fizzer.
Ska snart börja med min med, letar efter R6 tail.
Ska lägga upp bilder när jag kommit non vart, typ i sommar.

Att bara sätta på en R6 Tail är inga problem, det jag har gjort har varit relativt enkelt. hoppas du får till det bra, har du tänkt köra med passagerar kuts?

Fluxir skrev:

Den som ska vara bäst i sverige på att sy dynor "SyBo" använder sån där flerfärgad skummgummidämpmatta från Biltema, sa han i en tidning.

Pallar du inte sy så finns det sån där typ noeprenmatta eller skumcell vet ej vad det heter, se till att få tag i en med slutna celler så drar den inte åt sig vatten, håller längre o e skönare att sitta på.

Chronic skrev:
Den som ska vara bäst i sverige på att sy dynor "SyBo" använder sån där flerfärgad skummgummidämpmatta från Biltema, sa han i en tidning.

Pallar du inte sy så finns det sån där typ noeprenmatta eller skumcell vet ej vad det heter, se till att få tag i en med slutna celler så drar den inte åt sig vatten, håller längre o e skönare att sitta på.

HAHA... HAHAHAHA... Ite kan jag se nån av er framför mig sitta och pula med nål och tråd.. ;) :lol

marandy skrev:
HAHA... HAHAHAHA... Ite kan jag se nån av er framför mig sitta och pula med nål och tråd.. ;) :lol

Om du bara visste vad en riktigt man kan lära sig om man bara lägger manken till. :tummenupp

Vad har man mammor till??

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...