FZR 600, tomgångsproblem!

racer_mackan

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Hoj
FZR 600
Hej!

I höstas införskaffade jag mig min första båge, en FZR 600 från 89. Har inte kört med den så mycket på hösten, men nu i vår har det blivit en del. Mitt problem är att tomgången är ojämn och att den är svag på låga varv. Lätt att få tjuvstopp när jag ska köra iväg. Jag har gjort rent tändstiften och bytt bränslefiltret.

Tacksam för svar. mvh markus

racer_mackan skrev:
Hej!

I höstas införskaffade jag mig min första båge, en FZR 600 från 89. Har inte kört med den så mycket på hösten, men nu i vår har det blivit en del. Mitt problem är att tomgången är ojämn och att den är svag på låga varv. Lätt att få tjuvstopp när jag ska köra iväg. Jag har gjort rent tändstiften och bytt bränslefiltret.

Tacksam för svar. mvh markus

Kolla så att den inte drar tjuvluft vid insugsgummina (spruta startgas runt dem och lyssna efter ökat motorvarv)

Tjena.

Jag skulle lämmna in den för förgasar synkning och se om det hjälper.

HARKE :banana

Hittade problemet!

Det var problem med en utav mina flotörer som sitter i förgasaren. Den satt lös. Nu går hojen kanoon, som aldirg förr :D. Men tack för tippsen :D.

mvh markus

racer_mackan skrev:
Hittade problemet!

Det var problem med en utav mina flotörer som sitter i förgasaren. Den satt lös. Nu går hojen kanoon, som aldirg förr :D. Men tack för tippsen :D.

mvh markus

det var tur för dig, jag tänkte föreslå att du skulle kolla ventilspelet, jag hade det felet på min hoj, den var väldigt kinkig å få igång, å den gick som en påse skit under 4000rpm, om man överhuvudtaget lyckades få den å gå där. men det är fixat nu, så den går som en klocka.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing