FZR 1000 Tändstiftsnyckel 18mm

Nils P

Nils
Gick med
28 Aug 2005
Hoj
CBR900
Någon som vet var man kan köpa en tändstiftsnyckel till en sådan. Antar att det är specialtillverkat för denna modellen? Man ska väl ändå inte behöva ta ut hela motorn för att byta tändstift? Har räknat ut att det måste vara 18mm gripvidd samt relativt hög hylsa för att kunna nå. Universal nycklar passar ej. Någon som vet var man beställer en sån nyckel.
/Javve

Sitter inte stiften på ungefär samma sätt om i yzf750? Jag trodde det, men kan ha fel. På min så kan man lossa kylaren och sen använda en universalhylsa och en liten förlängare till spärrskaftet så fungerar det. Ser det inte alls lika ut så får du bortse från detta tipset.

Långa farbron skrev:
Yamaha center borde ju iaf ha orginal som brukar ligga med i verktygssatsen,annars har Biltema 18 tändstiftshylsa.
jag köpte en lång rörhylsa som jag kortade av o borrade hål i, sen funkade den fint..

Tändstiftsnyckel

Ringde Yamaha center som tror att de tändstiftsnycklar som används på verkstad till detta är av märket Kamasa och passar bra för fzr.
/Javve

Javve skrev:
2056098 Ringde Yamaha center som tror att de tändstiftsnycklar som används på verkstad till detta är av märket Kamasa och passar bra för fzr.
/Javve
Biltema!

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back