Fzr 1000 -88

Bluesman

Slash
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Yamaha FZR 1000 -88
Hej.
Jag har köpt en fzr 1000 -88 för ca 1 månad sedan och jag skulle vilja veta av någon som har erfarenhet av modellen vad det är för fördelar och nackdelar på den modellen så att jag vet vad jag ska hålla koll på.

Bluesman skrev:
2491610 Hej.
Jag har köpt en fzr 1000 -88 för ca 1 månad sedan och jag skulle vilja veta av någon som har erfarenhet av modellen vad det är för fördelar och nackdelar på den modellen så att jag vet vad jag ska hålla koll på.

Insugsventilerna klappar ofta ihop efter 6-8000 mil. Ventilspelet går mot noll. Bara byte hjälper.

Slitna nålmunstycken i förgasaren. Gör att bränsleförbrukningen blir lite hög.

2:ans växel kan hoppa ur.

Bakstötdämparen är kass redan från början.

Annars är det en trevlig hoj, mycket för pengarna.

Har för mig att dom första 150 av modellen hade problem med lilländen på vevstakarna, stod så i ett reportage i Bike från den tiden...har en kopia av det liggandes nånstans. Gick tydligen att se på chassinr vilka det var.

Wibbe skrev:
2491908 Har för mig att dom första 150 av modellen hade problem med lilländen på vevstakarna, stod så i ett reportage i Bike från den tiden...har en kopia av det liggandes nånstans. Gick tydligen att se på chassinr vilka det var.

Det var nog bara 50 st drabbade till ock med. Och dom blev åtgärdade redan -87 :va :va

Usch jag är allergisk mot alla FZR 87-90, dom där runda ljusen får mig att må illa, såg iofs en rätt cool 1000 cc som hade matt svart ram,motorblock och blank svarta plastdelar.. kompenserade väl upp antar jag :)

Btw någon som har erfarenhet av att bygga om tailen? Den ser ju ut som en 125a bakifrån :näsblod Har sett att vissa har bytt till R6 tail, vad tror ni det skulle landa på?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman