Fzr 1000 -87

Rocks

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
fzr 1000
Tjena

Jag har hittat en FZR 1000 till en bra peng, men jag har hört en hel del om dåliga växellådor på dessa. Är det någon som är bra på dessa cyklar som kan berätta vad jag ska kolla extra på och vilka svagheter som finns. Vad är det som är kass med lådan? Skriv inte, köp en -92 istället med bra låda

Tog 9 minuter
köp en -92 istället med bra låda :tummenupp

Rocks skrev:
Tjena

Jag har hittat en FZR 1000 till en bra peng, men jag har hört en hel del om dåliga växellådor på dessa. Är det någon som är bra på dessa cyklar som kan berätta vad jag ska kolla extra på och vilka svagheter som finns. Vad är det som är kass med lådan? Skriv inte, köp en -92 istället med bra låda

Drar ur den på 2ans växel ordentligt och känn efter om det känns som om att det kuggar över, motrbromsa kolla så inte växeln hoppar ur. Jag fick renovera min gamla FZR 1000 '88a, och man måste riva så gott som hela motorn för att komma åt lådan. Motorhalvorna är ihopskruvade under cylinderraden....

Lill-änden på vevstakarna är dåliga på första 150 (?) exemplaren, blev osäker på om det bara gällde '88an...Jaja, det finns ett test i en gammal bike där det nämns vilka det var.

Sen är kopplingen lite trött på dom, åtgärdade jag lätt med lite hårdare kopplingsfjädrar.

Klen framgaffel oxo.

18" tums fälg bak, vad finns det för däck att tillgå nu?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8