FZ750:Bludder vid gaspådrag.

stoffe_3

En trevlig prick
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
fz 750
Hallåj, mitt första inlägg på detta forum. Är sedan våras lycklig mcägare till en yamaha Fz 750 av 1986 årsmodell. Är väldigt nöjd med denna brukshoj som tar mig till och från jobbet varje dag. Men nu till mitt problem. Vid gaspådrag så tappar hojen kraft/bluddrar lixom tar ett och sedan pang på så sitter man på stänkskärmen. Antar att detta har med luft och bränsle blandningen att göra. Nån som vet och kan ge mig lite tips? eller är det bara att åka till yamaha center direkt och få det justerat där..

Tillägga att det är k/n filter och 4till1 system från micron på. Om det nu har nån betydelse. :)

Tacksam för alla svar..

Last edited:
Låter som den inte får bränsle tex pga igensatta lågfartsmunstycken) eller att du har vatten i bensinen. Min gixxer 1100 -86 hade såna hyss för sig och det var skit i munstyckena.

Alt kan det vara tändspolarna som jävlas men jag skulle kolla knasarna i första hand. Kan du göra det själv är det bra men är du osäker skulle jag ta proffshjälp. Man ska inte pilla med förgasarna om man inte vet hur de funkar.

fazerfun skrev:
2378322 eller att du har vatten i bensinen.

Just mitt problem... Rann ner lite vatten i min tank när jag skulle kolla bensinnivån.. Nu dör den vid gaspådrag o går inte att köra. Hur gör man? Räcker det med att tanka i bensin o starta på nytt??

Ahlstrom skrev:
2378563 Just mitt problem... Rann ner lite vatten i min tank när jag skulle kolla bensinnivån.. Nu dör den vid gaspådrag o går inte att köra. Hur gör man? Räcker det med att tanka i bensin o starta på nytt??

Har prövat med att hälla i k-sprit. Tyvärr ingen skillnad. Slirkörde hem på 2000 varv. Skämdes som en hund inför hela södermalm. Ingen som har ngt tips på hur jag ska göra. Känns som det är strul med förgasaren o bensinen inte kommer fram som den ska.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT