Efter att sett denna film:
Tänkte jag att man borde kunna räkna ut att vid för tokiga accelerationer borde hoj börja stegra. Accelrationerna han lyckas med kan ju ses i filmen.
Jag börja räkna på det och det som fattas nu är vart tyngdpunkten sitter ungefär på dom flesta hojarna? Som tex Hayabusan eller nån annan trolig hoj det tros vara på filmen.
Och är det nån som vet ungefär hur luften påverkar en hoj? Borde vara neråt men isådan fall nån som vet nån ungefärlig kraft formeln för den? Om den skulle ha någon större inverkan så att säga.
Det behöver inte vara några riktigt exakta siffror men gärna ungefär.
Jag kan ju ha tänkt fel också när jag ställde upp det så ni ska ha en chans att gnälla så så här tänkte jag: Vid igen acceleration är ju normalkraften jämnt föredelad mellan back och framdäck(punkt 1 och 2), men just vid stegring tillfället hamnar all vikt på backhjulet och såg det som att det skapades ett vridandemomten vid punkt 1. Där normalkraften skapar ett vridande moment medurs(ner i backen) och kraften f skapar med hjälp av accelerationen en vridande kraft moturs(uppåt) där båda krafterna är också beroende av sin position till tyngpunkten.
(Tänk vad kul man har i vinter mörkret
)
sporTlovEr skrev:2631375Fruktansvärt tryck i denna hoj, vilket ljud..rysningar.
http://www.youtube.com/watch?v=rDiBwCANfIM&mode=related&search=
Tänkte jag att man borde kunna räkna ut att vid för tokiga accelerationer borde hoj börja stegra. Accelrationerna han lyckas med kan ju ses i filmen.
Jag börja räkna på det och det som fattas nu är vart tyngdpunkten sitter ungefär på dom flesta hojarna? Som tex Hayabusan eller nån annan trolig hoj det tros vara på filmen.

Och är det nån som vet ungefär hur luften påverkar en hoj? Borde vara neråt men isådan fall nån som vet nån ungefärlig kraft formeln för den? Om den skulle ha någon större inverkan så att säga.

Det behöver inte vara några riktigt exakta siffror men gärna ungefär.

Jag kan ju ha tänkt fel också när jag ställde upp det så ni ska ha en chans att gnälla så så här tänkte jag: Vid igen acceleration är ju normalkraften jämnt föredelad mellan back och framdäck(punkt 1 och 2), men just vid stegring tillfället hamnar all vikt på backhjulet och såg det som att det skapades ett vridandemomten vid punkt 1. Där normalkraften skapar ett vridande moment medurs(ner i backen) och kraften f skapar med hjälp av accelerationen en vridande kraft moturs(uppåt) där båda krafterna är också beroende av sin position till tyngpunkten.
(Tänk vad kul man har i vinter mörkret
