Fyrverkeri eller inte

Bullen77

Det är inte fullt förän det rinner över
Gick med
4 Dec 2008
Hoj
Ny investeringar på g
Hello

Nu börjar de dra sig mot nyår och då kommer alltid frågan upp köpa eller inte

Vad gör ni????och hur mycke brukar de bli???

Jag sällar mig till flocken! :tummenupp Varför elda upp en massa pengar, när det både förstör miljön och är tämligen ohäftigt? :va Grustag och ett halvkilo sprängdeg tillsammans med en gammal tall kan va kul nån gång per decennium, men inte att elda upp tungmetaller i luften :ajjabajja

Edit: Dessutom brinner ju några hus upp pga skiten varje år, och åtskilliga blir skadade och får men för livet :(

Last edited:
Jag är lite kräsen när detgäller den biten. Så jag brukar göra mina egna "smällare" ist lite mer tryck i dom, men i år blir det antingen lite deg eller pentylstubin om jag inte snickrar ihopp nåt eget.

Men ska det smällas så ska det fan vara på riktigt också!

Tungmetaller is da shit. Bly ger riktigt fina färger :tummenupp

Tyvärr är det ju så att så fort folk fått lite sprit i sig så tappar de allt förnuft och dessa förbannade fyrverkerier blir farliga istället för vackra.:brinnerup
Det går ju an så länge de bara skadar sig själva..även om det är synd det med.
Skall ni ha nåt, så köp en färdig låda att ställa på backen. Så kan man på bra avstånd suga i sig mer sprit med mycket mindre risk..:cpparty

Kommer fira i nära anslutning till en båtklubb... så kommer helt gratis stå och titta på medan deras klubbkassa sprängs i luften (nästan bokstavligen talat) :)

Jag tycker det är lika meningslöst som att elda upp hundralappar. Jag firar med en god cigarr och en whisky istället.

håller med till 100% dock kan jag gärna byta ut whiskyn mot en grogg och därefter kolla när polarna eldar upp sina pengar :D

miljön skiter jag fullständigt i, jag är ju trots allt hojåkare som eldar upp mina pengar på bensin och däck.

man ska alltid ha en massa smällare,men nu när dom är så dyra gör jag egna:D

Stockholm på nyårsnatten är rena lützen-dimman, det är nog miljövänligt så det förslår :D

Tyvärr är det ju så att så fort folk fått lite sprit i sig så tappar de allt förnuft och dessa förbannade fyrverkerier blir farliga istället för vackra.:brinnerup

hehe

[YOUTUBE-ID]BakNsOsasKA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Jag tycker det är snuskigt roligt med allt som exploderar. Men tyvärr säger snåljåpen i mig stopp vid ungefär en tårta och ett rör.

Iår blir det nog ingenting eftersom jag för en gång skull funderar att fira nyår "på stan"

Någon liten raket eller så blir det av tradition. Dock blir det inga storköp likt tidigare år. Eldar mina tusenlappar hos däckhandlarn i sommar ist :)

Smällare :yoparty Raketer :yoparty Klart man ska föra liv på nyår,är ju hela vitsen.Blandar man sen in lite alkohol så kan det ju bara bli succe :D Att man sen är 30+ kan inte hjälpas...

Smällare :yoparty Raketer :yoparty Klart man ska föra liv på nyår,är ju hela vitsen.Blandar man sen in lite alkohol så kan det ju bara bli succe :D Att man sen är 30+ kan inte hjälpas...

En smarrig kuban att snutta på och använda som stubintändare gör bilden komplett! :yoparty

Hemmafyrverkerier blir ju bara töntigt när man har sett en riktigt koreograferad rejäl show.

Dessutom skräpar skiten ner något ofantligt och är skadligt för miljön.

Jag sällar mig till skaran som tar en cigarr och skakar på huvudet åt dom som bränner sina pengar helt i onödan.

EDIT/ Dom som dessutom börjar skjuta en vecka innan och fortsätter en vecka efteråt borde dessutom straffknullas med en tänd 4" raket i stolsgången!

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage