Fyrhjuling på Slingerbulten med Efterbliven förare..

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Idag kom jag åkande på slingerbulten och ser en fyrhjuling köra med 2 hjul i vägrenen och sprätter upp grus o sten på vägen vägen i en kurva ..hmm tänkte jag och forstätter för att se att det ligger massa grus o skit i nästa kurva :mad: och i nästa :huvet . Bromsar och vänder hojjen nä nu och försöker gasa i fatt Mongot .. Men hittar han inte " kanske tur det"
Minns inte riktigt vilka kläder han hade på sig heller .. neutralt blått och en grön 4-hjuling men är inte 100 på det .

Last edited:
Desperata människor som försöker få folk att sänka farten med desperata metoder?

Jag vet att de flesta sköter sig, tittar man på foton från bulten ser det ut att gå lugnt till och större delen är inte ens sporthojar på korten vilket ju tyvärr innebär att det som alltid är ett fåtal som förstör för alla andra. Visst är det idioti att slänga grus på vägen men tror att dom som bor där ser inga andra val för att få ner farten............antar att dom försökt det mesta nu men att varken länstyrelse eller VV hjälper till och att gå till media hjälper nog inte det heller.....

Men riskerar inte denna tråd nu att urarta till en Hata/Älska fri fart på fina vägar tråd? :)

Hamnade bakom honom i en kurva och han kunde knappt köra igenom den i 20 km/h... Tror inte han drog upp grus med flit då han var för dålig för det...

Jag som vistas många timmar vid sidan om vägen tycker nog att tempot har sansat sig lite.Speciellt viktigt givetvis vid bebyggda delar , dumt o väcka sovande björnar. Simma lugnt :)

Hamnade bakom honom i en kurva och han kunde knappt köra igenom den i 20 km/h... Tror inte han drog upp grus med flit då han var för dålig för det...
Såklart han gjorde det ! det såg jag tydligt.
Kanske inte va samma person du såg..

finns det nån med fyrhjuling som kör på allmän väg som INTE är efterbliven?? som om man skulle vara skyddad bara för att man har fyra hjul?

Det var jag , jag erkänner allt.

Förlåt om jag drog upp grus på banan :pannkyss

Ni förlåter väl mig ??

neutralt blått och en grön - Yamaha har blåa atv's. Kawa kör grön som vanligt.

Om det hjälper lite :rolleyes:

Fyrhjulingar är ohyra som borde förbjudas, eller så får man införa ett IQ-test som krav för att man ska få köra.

Fyrhjulingar är ohyra som borde förbjudas, eller så får man införa ett IQ-test som krav för att man ska få köra.

Bara man inte inför ett IQ-test som krav för tvåhjulingar samtidigt, då skulle det bli rätt tomt...

Bara man inte inför ett IQ-test som krav för tvåhjulingar samtidigt, då skulle det bli rätt tomt...

:fakta

Fast arbetsfyrhjulingar har ju visst berättigande, men dom där löjliga sakerna med blingfälgar som folk kör inne i städern, det verkar rätt efterblivet...

:fakta

Fast arbetsfyrhjulingar har ju visst berättigande, men dom där löjliga sakerna med blingfälgar som folk kör inne i städern, det verkar rätt efterblivet...

Jag måste hålla med. När jag är uppe i Västerbotten eller ute i skärgården så anses fyrhjulingen vara den bästa uppfinningen sedan dieselmotorn och flakmopeden. De bofasta i dessa regioner ser helt frågande ut inför påståenden om att busköra fyrhjuling på annat än grusväg och i skogen. På asfalterad väg åker man ju dieselmersan på billig och fin gröndiesel.

Var väl knappast meningen, tror snarare han höll sig undan från er idiotförare som kryssar fram som raketer. Han visade helt enkelt respekt mot sina medtrafikanter och höll sig på kanten för att ni lätt skulle ta er förbi vilket ni försökt med hur som helst!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage