Fy F-N va häftigt 250R kommer bli 2004

RS250RR

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Honda RS250 -05, Yamaha YZ250-12 Yamaha R6 -09
Det verkar som 250R i SM kommer bli större och häftigare än på väldigt länge!

Jag har hört att det är 3st Yamaha 2004 beställda, utöver det så verkar det komma minst 5st nya förare till klassen från andra klasser vilket borde betyda mellan 20-25 svenska racers till varje race. :D

Längtar verkligen till säsongen skall börja!

Det kommer bli riktigt hårigt, särskilt när flera av juniorerna visar ruskigt bra fart redan från början, dessutom på snabba cyklar.
Eller vad sägs om Sjöström "testa racer och ta det lite lugnt" och kör en 56'a på lånad hoj i tisdags..

oFFkeFF skrev:
Det kommer bli riktigt hårigt, särskilt när flera av juniorerna visar ruskigt bra fart redan från början, dessutom på snabba cyklar.
Eller vad sägs om Sjöström "testa racer och ta det lite lugnt" och kör en 56'a på lånad hoj i tisdags..

HAn såg ju dessutom inte så mobil ut med tanke på hans fotskada som gjorde att han haltade betänkligt. Att dessutom köra så fort på en 40+ hoj är imponerande. ;)

Goodstuff skrev:
HAn såg ju dessutom inte så mobil ut med tanke på hans fotskada som gjorde att han haltade betänkligt. Att dessutom köra så fort på en 40+ hoj är imponerande. ;)

Nu är iofs 40+ hojen inte särskilt slö, det sitter ett 02-kit i den moppen.

Precis MR offkeff säger både juniorer och gamla förare köper nya eller nyare hojar, riktigt häftigt.

Sen går det rykten om att många kittar upp sina hojar till 2004!

Det ryktas om att OFFKEFF kommer ha många snabba bitar på sin hoj!

RS250RR skrev:
Precis MR offkeff säger både juniorer och gamla förare köper nya eller nyare hojar, riktigt häftigt.

Sen går det rykten om att många kittar upp sina hojar till 2004!

Det ryktas om att OFFKEFF kommer ha många snabba bitar på sin hoj!

Japp nu sitter bitarna på plats också.. Men snygg är cykeln ente, inte kåpmässigt iaf. Nu ska vi bara se om den går nåe fort också ;)

Det skulle vara coolt :cool: att göra en lista över nya Hojar/förare i 250 nästa år:

1. Patrik Fredriksson Yamaha 04
2. Andreas Mårtensson Yamaha 04
3. Robin Hålen Yamaha 04
4. Christian V Anderssen Honda 00
5. Ngn som köpt Niklas Eksteins hoj
6. Kristian Lodnert Honda 01
7.
8.
9.

Fyll på..

3. Robin Hålen Yamaha 04
5. Ngn som köpt Niklas Eksteins hoj
7. Anders Kihlander Honda HPD 96-00
8.
9.

Oro skrev:
3. Robin Hålen Yamaha 04
5. Mattias Eriksson Honda 94
7. Anders Kihlander Honda HPD 96-00
8.
9.

Erik åkte 55or på kvalet mycket imponerande! Synd bara att växellådan gav upp i racet..

Last edited:
Nicklas skrev:
Erik åkte 55or på kvalet mycket imponerande! Synd bara att växellådan gav upp i racet..

Och Nicklas Cajback (hört talas om honom? ;)) dominerade 250-rejset på Sviestad igår. Feta credz i hooden till den mannen.

I er lista har ni ju glömt bort RacerPelle. Vet inte vad han planerar inför nästa år men fin hoj har han!

Mattias skrev:
Och Nicklas Cajback (hört talas om honom? ;)) dominerade 250-rejset på Sviestad igår. Feta credz i hooden till den mannen.
Jepp, Nicklas är en mycket snabb snubbe! :bow
Körde både 125 std och 250SP på Falkenberg följt av B-racet på Sviestad! Lite svettigt var det väl?

Jo, JAG vet vem det är. Jag sålde inte min Aprilia till honom. Tur, för en avgasventil ramlade in i cylindern kort efter jag sålt den.

Mattias skrev:
Jo, JAG vet vem det är. Jag sålde inte min Aprilia till honom. Tur, för en avgasventil ramlade in i cylindern kort efter jag sålt den.
Det är klart att jag vet att du vet vem Nicklas är! Du är ju "Den Allvetande"! Tar det nästan som en förolämpning att du ens tänkte tanken! Fast du är en tunnis i alla fall! :D

Asch, nu fick jag ju vinna nästan. Det hade inte hänt om jag kört själv.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025